iknowthatmagazine.com

VINN ORAL-B PRO 6000! (Sponset video)

IMG_5610.PNG

(Vinner trekkes 18 desember – EDIT: Vinner er trukket – gratulerer, Pia!)

Da jeg var liten syntes jeg at elektriske tannbørster var det kuleste å ha! Selvfølgelig i tillegg den blinkende rosen fra “Skjønnheten og udyret” som jeg fikk av foreldrene mine da vi var på Disney on ice.

Så fikk jeg øynene opp for walkman, discman, mp3-spiller, iPod, iPhone og Macbook.
Med andre ord var plutselig ikke elektrisk tannbørste den kuleste gadgeten man fikk tak i lenger, og jeg tenkte det ville være fornuftig å pusse tennene selv. Jeg skal innrømme at jeg har vurdert opptil flere ganger å kjøpe meg en elekstrisk tannbørste i løpet av mine år som voksen, men hvorfor bruke penger på noe som egentlig er unødvendig?

Har vi ikke nok elektriske duppeditter rundt oss som skal gjøre hverdagen enklere?
Joda. Det er nok antageligvis grunnen for at jeg aldri faktisk har endt opp med å kjøpe en elektrisk tannbørste, men kun vurdert det. For jeg har jo skjønt poenget, har jeg ikke? Det er en tannbørste. Riktignok en elektrisk en.

I September var jeg likevel så heldig og ble invitert på frokost på Artesia Spa sammen med Oral-B. Skulle tro de visste at jeg var litt skeptisk til konseptet. Fantastisk frokost, og representanter tilstede. Ikke selgere, men representanter som i mange år har jobbet med tannpleie og faktisk vet hva de snakker om.

Jeg var lutter øre!
PRODR007_06_d_big

Jeg fulgte med på presentasjonen, stilte spørsmål og var genuint fascinert over svarene. Hadde jeg bare vært like aktiv i forelesningene på skolen, hadde jeg antageligvis blitt uteksaminert med A i alle fag!

Elektriske tannbørster er nemlig ikke tannbørster som er elektriske. Det er et hjelpemiddel!
I alt for mange tilfeller pusser vi tennene for hardt. Vi kommer ikke ordentlig til, og glemmer å bruke tanntråd. Selvfølgelig gjelder ikke dette alle, men det gjelder absolutt meg.

Annonse:

 

Også tannpuss er individuelt, og dette har Oral-B tatt med seg i betraktning når de produserte og lanserte SmartSeries.
Produktserien har Bluetooth 4.0-teknologi, hvor veiledning og individuelt tilpassede behov legges inn i en app.
Veiledningen skjer via appen, og man kan da registrere informasjon som gjør at tannpussen blir mest effektiv. Teknologien forbedrer pussevanene (jeg har begynt å bruke tanntråd fordi den faktisk minner meg på det!) og sier ifra om man pusser for hardt eller må bytte børstehode!

Og børstehodene? De kommer i seks forskjellige eksemplarer!
Jeg har ståltråd bak tennene pga regulering, og kommer endelig ordentlig til fordi jeg har riktig børstehode. (PS! Anbefaler også CrossAction. CrossAction fjerner plakk effektivt og har vinklede børstestrå som gir en dyp og grundig rengjøring av tenner og tannkjøtt. Helloooooo white teeeeth!!).

Så ja.. Jeg må innrømme at jeg har fått meg elektrisk tannbørste. Jeg både bruker, og kommuniserer med den daglig. Appen registrerer nemlig data fra tannbørsten, er innstilt med pussetid og mine personlige behov og ønsker, har gitt meg bedre pussevaner og holder meg oppdatert på været, avtaler i kalenderen og gir meg tips om munnhelse. Den smiler til og med til meg når jeg er flink! Fantastic, yes?

Siden det er jul, og vi er så snille, gir vi bort en Oral-B PRO 6000 til en av våre fantastiske lesere!
Det eneste du trenger å gjøre er å skrive en kommentar om hvorfor DU fortjener å få rene tenner med blåtann.

 

Nastaran ler høyt, snakker høyere og fyller hele rommet -med både kropp og karisma. Hun glemmer ofte at døgnet kun består av 24 timer, og forsøker stadig vekk å finne kreative løsninger på hvordan hun kan redde verden. En håpløs romantiker som har sett altfor mange Disney filmer der prinsessen blir reddet av en prins, noe som selvfølgelig har påvirket virkelighetsoppfattelsen og sørget for skyhøye krav til menn. I tillegg til å skrive for Iknowthatmagazine, driver hun plussize-bloggen CurvesAndI.com, er superkvinne på deltid og dagdrømmer på heltid.

35 Comments

  1. Line Strandli

    December 14, 2014 at 18:28

    Den tannbørsten jeg har nå trenger å skiftes ut. Hadde vært moro med en med blåtann. Er mulig blåtann gjør tennene renere? Det gjenstår å se :-)

  2. Monica Aamodt Almås

    December 14, 2014 at 19:13

    Kanskje jeg fortjener det fordi jeg har bursdag lillejulaften, OG blir 31 år, og syns det er overveldende gammelt?! Hyl! :p Eller kanskje fordi jeg gifter meg til sommeren, og jeg dermed er litt bridezilla på om jeg får gule tenner til dagen…? Hehe! Eventuelt bare fordi dere har lyst til at jeg skal avansere fra vanlig tannbørste til fancy, sånn at tannlegen min blir fornøyd. :)

    Gooood jul! 😀

  3. Linda

    December 14, 2014 at 19:13

    Hurra!
    Ny elektrisk tannbørste står faktisk på ønskelista i år, da den jeg har er ti år gammel og veldig slapp. Gleder meg til nye funksjoner, som timer og varsel når man pusser for hardt.
    Krysser fingrene hardt for at denne blir min, og i mellomtiden ønskes hele redaksjonen god jul

  4. Rikke

    December 14, 2014 at 20:25

    Åh, dette trenger jeg så veldig av den enkle grunn at jeg aldri har hatt en el tannbørste før. Som jo er ganske drøyt, egentlig! Hehe

  5. M

    December 14, 2014 at 21:12

    Ok, dette er egentlig en ganske teit grunn men jeg burde vinne fordi jeg elsker å pusse tennene. Ha ha! Tuller ikke :)

    • M

      December 15, 2014 at 19:03

      (Problemet er altså at jeg pusser alt for lenge, og det er visst gæli det også) 😀

  6. Renate

    December 15, 2014 at 08:48

    Fordi jeg starter det nye året med tannlegetime! :(

  7. Kine

    December 15, 2014 at 10:37

    Jeg håper å vinne en tannvask så smart, en puss av en helt nyfunnen art. Jeg pusser aldri lenge nok, pusser jeg mer ville mannen fått sjokk. Derfor trenger jeg en børste med klokke, som kanskje noen branner i munnen vil slukke (les: hull) Det beste av alt er at blåtann den har, en app på mobilen er klekket og klar, den kjenner min munn både oppe og nede, og pusser så godt med kraft og glede. Jeg drømmer i natt om mitt Hollywood-smil, jeg håper det kommer før våren i April…. 😀

  8. Monica

    December 15, 2014 at 12:57

    En slik har jeg ønsket meg så lenge jeg kan huske,
    men det har aldri blitt prioritert for som deg så har jeg vært skeptisk om det virkelig er noe. Man kjøpe masse rart i løpet av ett liv, å mye mye er man misfornøyd med, men nysgjerrig på en slik type har jeg vært hele tiden. :)
    Som sagt det har ikke blitt prioritert, har bare tatt med en ny vanlig en slik død tannkost som ikke gjør noe uten hjelp til alt. :)

    Jeg får ofte kjeft av tannlegen, jeg føler jeg pusser som en helt,
    men kjeft det får jeg, du pusser ikke skikkelig, du kommer ikke til, du må ha en sånn annen tannbørste, du må ha fluor skyll, du må ha du må ha ja du MÅ HA…. Ja da jada jeg vet alt dette men det er ikke bare og kjøpe alt en MÅ ha, ikke når lommeboken er tynn som ett frimerke, å åpner man den så hoster den støv i ansiktet på meg.
    Så jeg får heller bare tåle og kjeft av tannlegen få :)
    For jeg vet at jeg pusser som en helt, men tydeligvis ikke helt aktig nok.

    Så da jeg så denne artikkelen så ble jeg interessert, å da det gikk opp for meg at wow det er en konkurranse, da måtte jeg jo bare henge meg på…
    For det hadde vært så herlig å komme til tannlegen i slutten av Januar, å IKKE få mer kjeft…
    De hadde vært supert med en bluetooth tannbørste, å få beskjed om jeg pusser for hardt det vet jeg at jeg trenger, (kremt, jeg har knekt en tannbørste i alle fall) Men de nye “døde tannbørstene” har slik støtdemper lignende greie, så det hjelper jo :)
    Men tenk å kunne få litt tips å råd, kanskje noen smil og litt ros..
    Så vettu jeg krysser fingrene og håper jeg heldig er, for det hadde vært så fantastisk å kunne kommet til tnnlegen og høre
    hmmmmm her er det rent og pent.. I stede for, du må pusse mer nøye…

    Så håper du vil hjelpe meg til å bli en bedre tannpusser,
    Å med min teflon hjerne, så hadde det vært supert og bli minnet på å bruke tanntråd feks. :)
    Nei nå gir jeg meg her, ble masse dette :)
    (har mye på hjertet om dagen) LER

    Ønsker deg en fin adventstid videre.
    Hilsen Monica

  9. Ragnild

    December 15, 2014 at 16:25

    En ny elektrisk tannbørste står høyt på ønskelisten, den vi har er gammel og begynner å bli veldig slapp i draget. Ja, faktisk ganske sliten …. Det ville være flott med en ny Oral-B PRO 6000 og å få rene tenner med blåtann. :-)Da tenker Karius og Baktus får seg en skikkelig overraskelse!

  10. Frode Losvik

    December 15, 2014 at 16:45

    jeg har 2 grunner for jeg fortjener vinne:
    1: har fått pleger med kjeveleddsdysfunksjon og nedsatt tannhelse og masse utgifter til tannlege som Helfo nektet og dekke så hadde vært kjekt med en ORAL-B PRO 6000. Tannlegene anbefalte også og bytte til elektrisk tannbørste men ikke sett meg råd til en enda.
    2: spiser mer julemarsipan enn de fleste nå i julen så noe bedre enn tannbørsten og gjøre ren tennene med hadde vært kjekt. Nidar burde sponset meg en :)
    Merry X-Mas …..

  11. Tonje W

    December 15, 2014 at 18:26

    Jeg fortjener rene tenner med blåtann fordi jeg sliter litt med å komme meg til tannlegen av forskjellige grunner, og da er det en fordel å gjøre alt man kan for å hindre at det trenger å skje oftere enn nødvendig :)

  12. bht

    December 15, 2014 at 18:44

    Pga min tannkjøttsykdom, hadde denne tannbørsten vært en drøm! Anbefalt av tannlegen.

  13. Sebastian

    December 15, 2014 at 19:10

    De andre har sikkert bedre argumenter enn meg, men jeg har lyst på en fancy tannbørste som garantert hjelper meg med å få en god puss!

  14. Siv Paulsen

    December 15, 2014 at 20:11

    Jeg har en gammel elektrisk tannbørste, som må lades hver dag, og så vidt pusser lenger, men jeg tviholder på den likevel, hehe…

    Hadde vært fantastisk å bytte den ut med en ny og fancy med blåtann og greier 😉

    Kryseer fingrene!

    Mvh Siv

  15. ~Lin

    December 15, 2014 at 21:29

    wohoo grattis med ny tannkost Tove :):)

    Eg har en lignende og liker den veldig godt 😀
    Anbefales så alle må huske å melde seg på!!!

    Lykke til !

  16. Julie S.

    December 15, 2014 at 21:52

    Har slitt meg gjennom årevis med smerter og tårer <8og faktisk litt blod) på grunn av tannreguleringen, og håpte derfor på et blendende hvitt og pent resultat. Tennene var rette nok de, men fargen uteble dessverre… Synes ikke det er helt lekkert med halvgule tenner, og de forminsker på en måte resultatet av reguleringen. Hadde vært tipp topp med en tannbørste som kunne gi meg et blendahvitt smil som premie til en svært tålmodig tenåring med årevis med svært vond tannregulering :)

  17. Anette Berg

    December 15, 2014 at 22:55

    Jeg har grusomt svake tenner!
    Iløpet av de siste 8 årene har jeg aldri opplevd null hull. Isteden har min fantastisk svake emalje hjulpet meg å oppleve både rotfylling, bedøvelser som ikke har fungert ordentlig og kredittkortgjeld.
    Stas…
    Jeg gjør så godt jeg kan med pussing, tanntråd og skyllemiddel, men ingenting fungerer og det er ikke lett å betale mange tusen til tannlegen hvert år når man er student.
    Jeg håper på å vinne så jeg kan kaste ut Karius og Baktus en gang for alle!
    :)

  18. Sonja T

    December 15, 2014 at 22:57

    Jeg kjøpte nettopp en i julepresang til min sønn som er ferdig med regulering og så oppdaget jeg at min datter også ønsker seg en. For ikke å snakke om at jeg kunne tenkt meg en selv som belønning for at jeg har greid å slutte å røyke. 😀

  19. Marianne s

    December 16, 2014 at 00:28

    Ønsker gjerne å vinne :) er plaga med artrose i håndledd og skulder…..så til tider er tannpuss en “aktivitet” som gir smerter. …. jg håper♡

  20. Trine Selmer

    December 16, 2014 at 06:05

    Fordi jeg elsker å pusse tenner….

  21. Cathrine

    December 16, 2014 at 07:19

    fortjener og fortjener…

  22. Shaveta

    December 16, 2014 at 10:12

    Jo, skulle til å argumentere why jeg kunne tenkt meg en tannbørste, har flotte hvite tenner, men la oss ikke snakke om hullene, tetthetsgrad og emaljeproblemet…og hvor forbanna dyre, deprimerende og skumle tannlegebesøkene har begynt å bli..

    …men så tittet jeg kjapt på kommentarene…og følte at noen andre kunne fortjent den fremfor meg…kan jeg stemme på f. ex Frode? Virka kjipt lissom :)

    God Jul!

  23. Hanna

    December 16, 2014 at 11:03

    Jeg fortjener å få rene tenner med blåtann fordi jeg endelig har kommet meg over tannlegeskrekken jeg har hatt i noen år. Jeg har tatt tak i alle problemene mine med tennene mine i år, og det har blitt hyppige besøk hos tannlege, tannkirurg og rotfyllingsspesialist – det har vært noe hver måned. Det har kostet veldig mye, jeg er student og lommeboken er slunken. Derfor synes jeg litt synd på meg selv, men er samtidig veldig stolt over meg selv og glad for at jeg er ferdig med et dyrt og slitsomt tann-år. Mitt største ønske er å slippe tannproblemer mer og å gå inn i det nye året med friske, rene tenner. Synes ikke min vanlige tannbørste gjør jobben godt nok, og jeg ønsker meg virkelig en Oral-B Pro 6000 med blåtann. Det hadde vært så gøy å følge med på tannpussingen på en app. :) Jeg synes også det er flott at den kan bruke 6 forskjellige børstehoder, og at man får hvitere tenner er en finfin bonus. :)

  24. Randi Lund

    December 16, 2014 at 17:53

    Jeg har lenge ønsket meg en slik. Jeg er syk og har ofte ikke krefter til skikkelig tannpuss, men med en slik så blir det lettere å få jobben gjort.

  25. Janne Lund Kjørren

    December 16, 2014 at 17:58

    Jeg har bare en gammele elektrisktannbørste som lever sit eget liv for tiden av og til går den og av og til ikke. Jeg har ikke hatt råd til å kjøpe meg ny siden jeg bare lever på en minste pensjon på grunn av sykdom. En annen ting er at jeg har ømfintlighet tannkjøt og skal helst bruke elektrisk tannbørste ifølge tannlegen min for å skåne mitt ømfintlig tannkjøt så derfor håper jeg at jeg vinner denne :-)

  26. Camilla

    December 16, 2014 at 18:46

    Har lenge ønsket meg en elektrisk tannbørste!
    De siste årene har tannlegen alltid sagt jeg har begynnende hull i tennene, og kanskje hun slutter å si det hvis jeg går over til en elektrisk tannbørste? :) :)
    Camilla, skogsmusa@hotmail.no

  27. Pia

    December 16, 2014 at 20:29

    Jeg er så hinsides redd tannlegen at jeg griner hysterisk i telefonen de få gangene jeg må bestille meg time der. Jeg har vært sånn siden jeg var lita frøken. Kanskje jeg ved hjelp av denne vil klare å holde meg unna tannlegen enda litt til! Det hadde vært intenst fint!

    Ha en fortsatt fin advent!

    Hilsen Pia
    pia_sofi@hotmail.com

    • Tove Eggen

      December 18, 2014 at 07:31

      Gratulerer Pia! Du er vinneren av Oral-B konkurransen! Send oss en mail på iknowthatmagazine@gmail.com med adressen din så sender vi pakken asap :) God jul – klemmer fra Tove og Nastaran <3

  28. I.H

    December 16, 2014 at 21:14

    “Puss puss, så får du en suss” Og det var med en helt vanlig, billig tannbørste. Tenk da hva man kan få med en slik moderne, elektrisk tannbørste 😉 Hvilke muligheter!

    i_Sen3@yahoo.no

  29. tanja bolstad

    December 16, 2014 at 21:34

    Ønsker å gi den til datteren min som akkurat har fått regulering. Det gjør tannpussen vanskeligere, denne hadde nok vært til stor hjelp :) Prøver lykken og krysser fingrene :)
    Mvh Tanja Bolstad

  30. lise

    December 17, 2014 at 08:33

    jeg er nattarbeider å da er det viktig med tannhygiene, hadde vert veldig bra for tennene mine å fått pusset med denne :) krysser fingre og tær :) blir gjerne morsommere å pusse tennene også

  31. desiree haustein

    December 17, 2014 at 18:21

    Jeg har alltid ønsket meg en elektrisk tannbørste. Tennene mine fortjener noe fint til jul :)

  32. Merete Svartis Ludviksen

    December 17, 2014 at 21:35

    En ren og frisk munn,
    burde være nok grunn:))
    Men jeg tenkte på noe mer,
    rister på hodet og ler;))

    Jeg elsker min flotte mann,
    han elsker min nypussa tann:)
    Fresh smak, det er ikke tvil,
    vi liker rene munner og et smil:)

    Kanskje kunne dette bli hans gave,
    tror nok gjerne han denne vil have;)
    Perfekt timing; jeg ønsker å vinne,
    ikke minst se hans tenner skinne:))

  33. Veronica Pedersen

    December 18, 2014 at 19:26

    Hei:)
    Æ fortjene d fordi æ har vært superflink med tennern mine iår, men har skjeve tenner så en anlig tannbørste gjør at jobben ikkje blir gjort 199% likevell. Æ hadde blitt supergla for den:)

    God jul!

    Mvh. Veronica