iknowthatmagazine.com

SMINKEVIDEO: NÅR INGENTING FUNKER PÅ TØRR VINTERHUD

tørr hud vinteren sminke

Huden er tørr, stresskviser man ikke ante fantes popper fram og hudtonen er enten rød eller gusten.

Det er en herlig tid, dere!

Takket være tørr og kald luft ute, og enda tørrere og varm luft inne (varmeovner er ikke hudens beste venn), går huden inn i overlevelsesmodus – uten å helt forstå hva den blir utsatt for.

Man kan gjør en del med hudpleie når det kommer til denne tørre vinterhuden, men sminke vil fortsatt være ganske vanskelig.

Relativt kjipt når det er nettopp julebordsesongen mange tørket støvet av sminkekostene for den årlige fjongerunden.

Men jeg vet råd! duh

Sminkekobmoen under her fungerer virkelig uansett hvor tørr huden min er, men husk: eksfoliering, rensemelk og en rik fuktighetskrem er alfa-omega i disse dager.

SMINKE BRUKT OG NEVNT I VIDEOEN

(inneholder reklamelenker)

HUDPLEIE

Gelcoat-C Dry Air Comfort fra Beauté Pacifique
Puffy Eyes Gel fra Beauté Pacifique
Vitamin-A Anti-wrinkle Cream fra Beauté Pacifique

BASE

CC Daily Unifying Complete Correction Cream SPF 30 fra La Roche-Posay Rosaliac

Nude Magique CC Cream Anti Redness (Green) fra L’Oréal Paris
Nude Magique CC Cream Anti Dullness (Purple) fra L’Oréal Paris
Fit Me Concealer #15 fra Maybelline
Pressed Mineral Foundation & Bronzer fra ColoreScience
True Match Blush/Le Blush fra L’Oréal Paris

ØYNE
Eye Shadow Duo i Café au Lait fra Elizabeth Arden
Super Liner Perfect Slim fra L’Oréal Paris
Flashing Volume Mascara fra IsaDora
Eye Brow Pencil fra Yves Rocher

LEPPER
Lip Spa Therapy Lip Balm fra Oriflame

collage inni steg

collage front gjør dette

winter dry skin makeup

 

ANNONSE

Er det noe du burde vite om Tove Eggen, så er det hvor lidenskapelig hun er. Lidenskap er visstnok nøkkelen til livet, jobb, familie, kjærlighet, venner og alt der i mellom. Hun ELSKER jobben sin som makeup-artist, stylist og livsstilsjournalist, og etter 10 år i bransjen (Oslo/London/Barcelona) er hun fortsatt lidenskapelig opptatt av å finne nye måter å formidle mote og sminke. Som tidligere skjønnhetsredaktør i magasinet Woman, makeup-lærer ved 2 makeup-skoler i Oslo og ukentlige mote og skjønnhetsartikler på Klikk Mote og i Det Nye, er Tove opptatt av at leserne skal lære, le og leve godt. Og aldri få dårlig samvittighet!

12 Comments

  1. ~Lin

    December 12, 2014 at 14:55

    Eg anbefaler Emma S Enzympeel da forsvinner alle flassing og rødlig hud som du aldri kan lime fast med fuktighetskremer uansett.

    skrubb for ansiktet er et must også….rene oljer som Ole Henriksen Rosehip Olje…..Pai Rosehip oil….eller avokado olje eent økologisk jojobaolje vil hjelpe. At du har kviser og tørr hud betyr at hudpleien din er feil-huden blir tørr og stram og kremen får ikkje kommet ned i huden tenk en tørr svamp i dusjen….du kan ikkje bruke den før den får litt fukt…så derfor vil ikkje kremen trekke ned i huden
    Bruk produkter for tørr og sensitiv hud, styr unna alt med parafin liquidium og lanilin. Huden din er fuktfattig og med parafin liquidium på huden er den limt igjen ( tenk vaselin det er jo vannavstøtende)

    Ellers var jo makeup nydelig den :)

    • Marte

      December 15, 2014 at 01:18

      Hei Lin. Hvorfor må du kommentere på den måten som du gjør? Det er ganske provoserende.

      • Marte

        December 15, 2014 at 01:20

        Hei Lin. Hvorfor kommenterer du på den måten som du gjør? Det er ganske provoserende…

        • ~Lin

          December 15, 2014 at 21:24

          Eg forsto det første gangen du sa det :)

          Beklager at du føler det, det er ikkje meningen hverken at dere lesere eller Tove eller at noen av de andre av oss som skriver her på IKNM skal føle seg støtt.

          Kanskje du kan utdype hva du mener hvordan eg kommenterer på – ang dette innlegget eller mener du generelt? I så fall er det trist at du mener det.

          mvh ~Lin

          • Marte

            December 16, 2014 at 20:18

            Hehe, ja jeg omformulerte kommentaren min og trodde første kommentar ble slettet, beklager. :-)

            Det er bare så provoserende når du kommenterer med å komme med hvordan du mener det skal være. Tove sine videoer og artikler er veldig gode, og du burde først og fremst skryte av henne før du tillegger tips og råd i kommentarfeltet. Det er forvirrende å lese kommentarene dine med masse tips og info, råd og din kunnskap. Forstår jo at det du gjør er velmenende og at du er engasjert. Men jeg blir ofte irritert når jeg leser kommentarfeltet. Hvilken kritikk kommer Lin med nå? no offence, bare måtte si ifra, puh! <3

            • ~Lin

              December 17, 2014 at 11:55

              Er ikkje fornærmet :)

              Eg er glad du tok deg tid til å fortelle meg hva du mente.
              Tror ikkje at eg kan love at eg ikkje kommer til å kommentere i fremtiden,så du får bare hoppe over når du ser mitt nav :)

              Tove er min kollega og eg VET hun er fantastisk, antageligvis har du oppfattet at eg kritiserer, det er dumt,men intensjonen er å informere om tilleggsprodukter til dem hun snakker/skriver om:)

              Eg er en hudnerd og har jobbet med hud lengre enn de fleste av leserene våre har levd :D:D der ser du hvor haugammel eg er 😀
              – så klart at man blir litt preget. I det siste har eg ikkje hatt muligheter å skrive egne innlegg her inne så eg blir så engasjert når Tove kommer med noe kult og nytt :)
              Eg beklager at du føler eg krtiserer henne for det gjør eg ikkje..og husk å lese med Bergens accent 😀

              ha en super dag! og god jul

              • Marte

                December 18, 2014 at 19:55

                Jeg skjønner du vil informere. OK – deer er kollegaer og du vil hjelpe Tove med dine anbefalinger.
                Jeg skjønner at alt er i gode intensjoner, men dere har f.eks i fjor skrevet om Emma S. Jeg er ikke så ung jeg heller da, og husk å lese det jeg skriver med nordlandsk kraft!

                • Marte

                  December 18, 2014 at 19:57

                  Riktig god jul Lin og hilse din kollega Tove!

                  • Marte

                    December 18, 2014 at 19:58

                    :-) :-) 😉

                  • ~Lin

                    December 18, 2014 at 23:07

                    Hei Marte :)

                    Tusen takk for hyggelige ord – Tove blir nok glad :)
                    – og ja noen ganger blir et produkt eller flere repetert ….men kun fordi noen lesere er nye og har kanskje ikkje lest alle innleggene , så der har du rett :)

                    ha en strålende flott jul og romjul 😀 😀

                    ~Lin

  2. M

    December 14, 2014 at 19:38

    Meg forrige uke da jeg så denne videoen: “wohoooo, dette trenger jeg ikke. For EN gangs skyld blir det en vinter uten tørr hud”.
    Meg i dag: “får vel gå inn og se den videoen på iktm igjen, greit å ikke se ut som jeg har skabb i kinnene på jobb i morgen”

    • Tove Eggen

      December 15, 2014 at 10:18

      haha, fantastisk!