iknowthatmagazine.com

VI TESTER: FLASHING VOLUME MASCARA + VINN DIN EGEN!

test isadora maskara4 (800x500)

*Konkurranse avsluttet – vinner trukket!*

Maskara er definitivt noe av det vanskeligste å teste, anbefale og ikke minst – like.

Vi er alle så forskjellige, både i hvordan vippene faktisk vokser og hvordan vi selv liker at de ser ut.

Jeg har for eksempel veldig lite vipper. De er ganske korte, ikke så veldig fyldige og selvfølgelig; nærmest helt hvite.

Derfor liker jeg som oftest de maskaraene som gjør både minst og mest mulig. Ja, altså at de ikke trenger å gi maks lengde eller volum – men veldig rene og jevne vipper. Helst litt lengde, litt volum og litt separasjon.

That’s my jam.

Det verste en maskara kan gjøre, i mine øyne (lots of pun intended), er å klumpe seg, bli helt stiv, kun separere og gi lengde – uten tykkelse.

Ugh.

IsaDora har kommet med en ny maskara,Flashing Volume Instant Effect Mascara , og nok en fantastisk reklamfilm sminket av norske Stephan Ulvund Øien, – International Makeup Artist for merket.

Når norske folk er med på noe, er det selvfølgelig litt ekstra gøy å teste produkter.

Selv har jeg aldri brukt noe særlig maskara fra IsaDora, men skjønnhetsleksikonet vår, Lin, har tidligere skrevet om sine favoritter.

Sjekk hvordan du kan vinne maskaraen nederst i artikkelen!

 

Hva produsenten sier: Flashing Volume Instant Effect Mascara gir false lash-effekt og fantastisk volum til vippene.
Den unike børsten er hul på innsiden slik at den fylles med mascara i midten, noe som gir dobbelt så mye mascara på kosten. Den lille mascarabørsten bidrar til enkel og nøyaktig påføring, særlig innerst ved roten av vippene, og ved øyekroken. Mascaraen definerer hvert eneste vippehår, og har en plumping effekt, slik at øyenvippene utvides og får dramatisk volum.
Vannavstøtende og uten tilsatt parfyme. 

test isadora maskara6 (800x500)

Hva jeg synes: To ting gjorde meg sikker på at denne kom til å faile; 1. Kosten virket for liten, 2. Produktet føltes for flytende ved påføring. Jeg hadde ikke lest noe om produktet på forhånd, da jeg liker å teste sminke akkurat som jeg alltid ville gjort.

Etter først å ha påført maskara på nedre vippene på høyre øye, måtte jeg dobbelt snu meg i speilet. Jeg har virkelig aldri hatt så fine nedre vipper før! Kosten var så klart perfekt til å bruke under øyne. Ingen klumper. Ingen problemer.

Da jeg merket at kosten var like enkelt å bruke på de øvre, og at vippene spredte seg fint ut- og oppover uten å se klumpete ut, var jeg solgt. Etter kun ett raskt lag, var vippene mine rene og lengre enn jeg vanligvis får de, i tillegg til hakket fyldigere.

På venstre øye kjørte jeg på med to lag, og så raskt hvor mye mer fylde jeg fikk. Selv om jeg foretrekker at de ikke er så voldsomme.

Helt til slutt gikk jeg tilbake til høyre øye, for å sjekke hvordan det var å legge et nytt lag etter at maskaraen hadde tørket. Litt trått i begynnelsen, og så bare BAM! Vippe-Galore! “Altfor mye for min smak” tenkte jeg først, men det var akkurat som om formulaen og vippene roet seg litt etter noen minutter og så straks mer naturlige ut igjen – bare MYE tydeligere.

Det eneste, som kanskje ikke er direkte negativt, men noe man må være obs på, er at maskaraen er veldig våt ved påføring. Det tar nesten 5 minutter før den tørker, så ingen nysing eller kniping av øyne. Men, så er det nettopp den våte formulaen som gjør at maskaraen legger seg fint på ALLE vippene, og holder seg myk.

Har man dårlig tid, ville jeg lagt pekefingeren på langs under vippene, og dra av overflødig produkt. Men jeg merker at den våte formulaen, er litt som long-lasting neglelakker. De bruker litt lenger tid på å tørke, men så sitter og holder de seg mye bedre. 

test isadora maskara1 (800x500)

Holdbarhet: Maskaraen er først og fremst helt myk på vippene – man kjenner ikke at man har den på, som er et stort pluss for meg. Når den først har tørket, så går den ingen vei. Ingen smudging, ingen dryssing – maskaraen sitter dønn fast på vippene. Helt uten å være stive. That’s a first for me!

Kjøp den hvis: Du er ute etter rene og naturlige vipper, eller full-on dramatikk. Spesielt hvis du lett plages av at maskaraer føles for stive på vippene, og lett drysser og renner i løpet av dagen. Spesielt god hvis du syns det er vanskelig å komme ordentlig til alle vippene – spesielt de nedre.

Styr unna hvis: Du ALLTID nyser rett etter maskarapåføring.

test isadora maskara (800x500)

Looove hva maskaraen gjør med de nedre vippene mine!

test isadora maskara3 (800x500)

Jeg legger først nede, så oppe ved å legge kosten GODT inntil vippekanten på de øvre vippene, og så trekke kosten gjennom vippene slik at de nærmest dras oppover. Se ned i et speil så blir det lettere, og du unngår flekker på lokket.

test isadora maskara5 (800x500)  

Etter tredje laget med maskara, to ferske og ett etter at maskaraen tørket. HELLO LASHES!

test isadora maskara2 (800x500) 

Etter et raskt lag, er vippene merkverdige lengre og tykkere, men fortsatt naturlige og rene.

VINN FLASHING VOLUME INSTANT EFFECT MASCARA!

Vi skal jo ikke sitte her og flotte oss med fancy vipper, uten å dele med folket!

Derfor gir vi ut en Flashing Volume Mascara til én av leserne våre – hurra!

Legg igjen en hilsen i kommentarfeltet under – og bare fordi vi syns det er så gøy å høre fra dere, lurer vi på hvilken mascara DU bruker og elsker? Eller hater, hvis du ikke har noen favoritt enda 😉

Er det noe du burde vite om Tove Eggen, så er det hvor lidenskapelig hun er. Lidenskap er visstnok nøkkelen til livet, jobb, familie, kjærlighet, venner og alt der i mellom. Hun ELSKER jobben sin som makeup-artist, stylist og livsstilsjournalist, og etter 10 år i bransjen (Oslo/London/Barcelona) er hun fortsatt lidenskapelig opptatt av å finne nye måter å formidle mote og sminke. Som tidligere skjønnhetsredaktør i magasinet Woman, makeup-lærer ved 2 makeup-skoler i Oslo og ukentlige mote og skjønnhetsartikler på Klikk Mote og i Det Nye, er Tove opptatt av at leserne skal lære, le og leve godt. Og aldri få dårlig samvittighet!

54 Comments

  1. Lin

    September 1, 2014 at 14:29

    Eg har denne AMAZING!!!!

    minus for at den tar tid å tørke,men tilogmed kollegaer kommentere at eg har sykt lang vipper med IsaDora maskarene, unntatt den curl maskaraen som fjernes med vann. På meg ser den ut som fargete vipper, ikkje som maskara….og da likssom sligtly waste hahaha 😀

    • Tove Eggen

      September 1, 2014 at 14:33

      I know! Men jeg merker nå at det er ok at den bruker så lang tid på å tørke, siden den da sitter helt anderledes og behagelig enn noe jeg har prøvd hittil. Jeg har en lei tendens til å begynne å klemme på og dra i maskaraen utover dagen, som da drysser ned. Men ikke fått det behovet enda, i allefall. Og at jeg faktisk digger kosten, er jeg helt sjokket over! Man må aldri dømme boken blablabla…haha…;)

  2. Ann Jorun

    September 1, 2014 at 14:33

    Gi bort er alltid gøy, så den er jeg med på. Har tidligere brukt forskjellig, men akkurat nå er det volume mascara fra Yves Rocher som benyttes….selvsagt etter tips fra deg Tove

    • Tove Eggen

      September 1, 2014 at 14:35

      haha, Ann Jorun – nå fikk jeg et stikk i hjertet akkurat som om jeg er utro mot Volume Mascara fra Yves Rocher! Haha..I’m so weird! Men, de er to vidt forskjellige maskaraer, så da tillater jeg meg å bedrive pologami ! (ja, mandag ettermiddags-humoren har satt inn). Klemklem

  3. Marte

    September 1, 2014 at 17:52

    Oi, den ser jo kjempebra ut! 😀 Akkurat nå brukar eg Maybelline the colossal colum express mascara, max factor eye brightening med blått i og IsaDora Big Bold Mascara :)

    • Tove Eggen

      September 1, 2014 at 23:03

      Åh, den fra MF har jeg ikke prøvd enda! Klør i fingrene! (Evt øya 😉 )

  4. Torunn

    September 1, 2014 at 17:56

    Sørget lenge (jada, litt overdramatisk må man være) da Lancome sin l’extrem mascara forsvant fra markedet. En del mascarakjøp og masse frustrasjon senere har jeg endelig funnet en ny favoritt: Armani Eyes to kill! Gir lengde og volum og klumper ikke og er lett å legge :)

    • Tove Eggen

      September 1, 2014 at 23:03

      Haha – lenge leve overdramatikken! Gud – tør jeg prøve den? Høres ut som en dyr kjærlighetsaffære 😉

      • Torunn

        September 2, 2014 at 10:54

        Hadde vært veldig fint med et billigere alternativ,- men ettersom mascara er den eneste sminken jeg bruker (iallefall 360 dager i året) så får jeg heller punge ut. Kan iallefall ikke utsette mitt morgengretne humør for mascaraplager hver dag,- skrekk og gru for en verden det da ville blitt (jadda, drama-mama’n lever i beste velgående).

        • Tove Eggen

          September 2, 2014 at 18:22

          Veldig godt poeng – som jeg håper jeg ikke hører på! Haha, nei da – klør i fingre etter å teste nå, gitt!

  5. Rikke

    September 1, 2014 at 18:19

    Jeg er enig med Ann Jorun, yves rocher sin er den store favoritten etter at du anbefalte den!

    • Tove Eggen

      September 1, 2014 at 23:04

      Hurra! Godt å se at tipsene mine lever opp til forventinger 😉

  6. Anne

    September 1, 2014 at 20:39

    Hei!

    Elsker å teste maskaraer. For tiden bruker jeg Helena Rubinstein fatal black lash queen som har en bøyd kost. Liker den veldig godt. Også er Guerlains sin refill “Noir G” veldig god på volum

    • Tove Eggen

      September 1, 2014 at 23:04

      Ohhh- Noir G, bare navnet gjør den verdt å teste!

  7. Renate

    September 1, 2014 at 20:50

    Bruker Maybelline Colossal Go Extreme :)

    • Tove Eggen

      September 1, 2014 at 23:05

      Jeg elsker det navnet – so over The top! 😉

  8. Marit

    September 1, 2014 at 21:23

    Jeg er fortsatt på let etter den perfekte maskara, men har ikke prøvd så veldig mange enda, så er ved godt mot 😛 Det aller aller viktigste er at den sitter godt og ikke drysser! Alt det andre må jeg forske en del mer på hva jeg foretrekker 😛 Men denne høres jo veldig bra ut, så den må prøves :) Takk for mange gode tips og triks Tove!

    • Tove Eggen

      September 1, 2014 at 23:05

      Da har vi ganske like maskars-mål, Marit! Haha 😉 det skulle da bare mangle – thank yu!

  9. Silje

    September 2, 2014 at 10:04

    Er montør av yrke og føler eg må overkompansere med fancy (hverdags-) sminke når eg labber rundt i vernesko og antiflame vernebukse i herremodell. Til nå har eg blindt stolt på venninner som sverger til ultra dyre maskara fra taxfree. Tror eg trenger å få øya opp for en maskara som faktisk gjør det du beskriver. Det er nemlig akkurat det eg trenger :-)

    • Tove Eggen

      September 2, 2014 at 10:06

      Hurra! Ærlig talt, jeg har langt flere favorittmaskaraer som er billige, enn dyre 😉

    • Tove Eggen

      September 17, 2014 at 10:19

      GRATULERER SILJE! DU ER TRUKKET SOM VINNEREN AV FLASHING VOLUME INSTANT EFFECT MASCARA FRA ISADORA!

      Jeg sender en mail på adressen du har lagt igjen her :)

      Klemmer fra Tove

  10. Anne Lise L. H.

    September 2, 2014 at 13:38

    Min favoritt hittil, som jeg har brukt i mange år og alltid faller tilbake på når jeg tester nye mascaraer, er MAYBELLINE The Colossal Volum’ Express! Men jeg må ærlig innrømme at din anmeldelse her virkelig solgte inn denne mascaraen, så jeg er helt sikker på at denne må testes så snart jeg finner den i en butikk! Stephan kommer fra min hjemby, så han kjenner jeg godt til! Blir faktisk litt stolt av å se hva han har fått til, mannen er jo RÅ! <3

    • Anne Lise L. H.

      September 2, 2014 at 13:45

      Og forresten, en jeg ikke ble veldig begeistra for, men som ble skrytt opp i skyene av både bloggere og venninner er Diorshow. Kjøpte Diorshow Black Out på taxfree for noen år siden og var helt i ekstase og glede for å endelig skulle få teste denne! Skuffelsen var stor, den ga meg absolutt ingenting og jeg synes den bare klumpet seg og ble hard på vippene. Den ble vel brukt 1 gang tror jeg, og lå fint plassert i sminkeskuffen frem til jeg fant ut at den ikke var noe å ta vare på. Jeg syntes nok det var litt dumt å kaste en så dyr mascara, men når den hadde ligget i lang nok tid uten engang å ha blitt kikket på var det helt greit å kvitte seg med den.. 😛

      • Tove Eggen

        September 2, 2014 at 18:24

        Haha – hør hør! Er det EN maskara jeg ber folk holde seg unna, så er det Dior Show, og Dior øyeskygger for den saks skyld. Man betaler for merke og etui, men det hjelper jo lite når man vil ha fint lagt sminke 😉 nei, sminke fra klesmerker holder jeg meg generelt unna, med få unntak så klart – stå på krava!

    • Tove Eggen

      September 2, 2014 at 18:23

      Hurra! Ja, det er ekstra gøy da – maskaraer er jo så forskjellige på folk, men verdt et forsøk :)

  11. Idun T.B

    September 2, 2014 at 16:35

    Jeg elsket Helena Rubinstein sin lash queen mascara! Hadde lenge sliti med å finne en mascara som passet meg, og som ikke klumper seg osv. En som legger seg perfekt, gir volum og uten å se fake ut! Brukte HR mascaraen en liten periode, var overlykkelig over å endelig ha funnet en mascara som passet meg! Så skulle jeg ut å kjøpe en ny, men fikk den triste nyheten om at den har de slutta å selge i Norge! Finnes kun på tax free. Har da kjøpt den litt ettersom jeg har vært ute å reist, men virker som de rett å slett har sluttet å produsere den, for den siste jeg kjøpte var tørr fra jeg kjøpte den:( derfor er jeg nå ute på den evige umulig mascarajakten igjen! Kanskje dere kan hjelpe meg med en ny favoritt;)

    • Tove Eggen

      September 2, 2014 at 18:27

      Åh, det er så kjipt når favorittprodukter går ut av produksjon – I know, first world problem, haha, men likeså kjipt! Håper du finner den nye maskaraen i ditt liv snart!

  12. Marte

    September 2, 2014 at 18:18

    Jeg HADDE funnet den perfekte mascara. Clinique High impact. Men så skjedde det noe med den eller meg. Og nå forsvinner den fra vippene i løpet av dagen. Nå har jeg vært gjennom div mascaraer, bl.a bm lash domination, vannfast mascara fra no 7, diorshow, Helena rubinstein lash queen for å finne en ny favoritt. Tror kanskje det er meg det er noe galt med for alle disse blir enten veldig stive eller ender opp under øyet i løpet av dagen :) Nå bruker jeg en fra loreal, ikke superhappy med den heller men den er en av de bedre 😀 Så jeg er veeeeldig åpen for å prøve noe nytt :)

  13. Marit

    September 2, 2014 at 19:33

    Jeg liker ikke too faced lash injection! Den gjør ingenting og drysser :(

    Ingen maskaraer som fungerer på mitt venstre øye av en eller annen grunn. Vippene der er ujevne og kortere! Irriterende :p

    Morsomt med konkurranser, selv om jeg ikke kunne delta i den forrige siden jeg ikke har instagram. Men gøy å få være med i denne da!

    • Tove Eggen

      September 3, 2014 at 11:10

      Oh, takk for tipset – da styrer jeg unna den! Kanskje Castor oil tipset vi har skrevet om tidligere kan hjelpe?

  14. Tina T

    September 3, 2014 at 11:08

    Jeg har enda ikke møtt den perfekte mascaraen for mine hvite litt for korte vipper. Men jeg virkelig virkelig misliker Dior Show. Den er rett og slett bortkastet.

    • Tove Eggen

      September 3, 2014 at 11:11

      Hør hør! Da har vi ganske like vipper, så prøv denne, eller Catchy Eyes fra Gosh eller Volume Mascara dra Yves Rocher er mitt tips!

  15. Solveig Madeleine Stamminger

    September 3, 2014 at 15:53

    Min favoritt er L’oreal False lash wings og L’oreal Telescopic maskaraene <3

    • Tove Eggen

      September 3, 2014 at 22:37

      False lash Wings er høyt oppe på min liste også, men den skulle hatt “Vinge” på begge ender – if that makes sense…haha 😉

  16. Lene Kristiansen

    September 3, 2014 at 17:07

    Min favoritt er GOSH Mascara Amazing Length’n Build WP :) Men kunne virkelig tenkt meg å prøve denne :)

    • Tove Eggen

      September 3, 2014 at 22:38

      Oh, den må jeg teste! Eeeelsker Gosh Catchy Eyes!

  17. Sigrid W

    September 3, 2014 at 19:30

    Min favoritt må absolutt være Diorshow <3 Jeg er SÅ med på denne konkurransen 😀

    • Tove Eggen

      September 3, 2014 at 22:54

      Da må jeg bare få spørre hva slags vipper du har, Sigrid? Føler at den funker best hvis man har relativt fyldige og lange vipper – stemmer det? Klemmer fra Tove

  18. Karianne

    September 4, 2014 at 10:45

    Åh, det er alltid gøy med nye mascaraer!
    Min favoritt er Lash plumper fra Sephora :)

  19. Beate

    September 4, 2014 at 12:07

    Jeg bruker Fiberwig fra d.j.v. beautenizer. Den tåler regn og tårer bra og smitter ikke så lett under øynene! :)

  20. Lin

    September 4, 2014 at 12:50

    Vil gjerne kommentere en ting til som eg kanskje glemte lengre oppe.
    Som mange avd ere vet allerede fra mitt svar her og linken fra Tove til andre eg har brukt så ELSKER eg IsaDora og syns de sitter fantastisk. En kollega derimot hos henne drysser en av mine favoritter. Så ikkje døm en maskara etter hva *alle* andre mener, det er kun TIPS hårene våre er forskjellig og vippene krever ulike maskaraer. datteren min sin alltime fav er Loreal sin Voluminous i sort, dere vet den *gamle* som finne si lilla også. På henne wowsa hun får vipper som gjør at det blir storm i Brazil når hun blafrer med dem og eg? Vel med den ser eg ut som eg kun har farget vippene,men ikkje har maskara på.
    Hun har flere og tettere og eg har færre og lengre. altå vår behov er forskjellig. Vil eg ha mer volum må eg velge en med lengde og bygge volum, eg kan ikkje kjøpe volummaskara og få samme resultatet som mange andre med andre vipper og annen hårkvalitet i vippene.
    Rart, yeah I know, men tenk over hvilken type maskara og børste du har vært fornøyd med og handle maskara neste gang etter noe lignende. betyr ikkje at ikkje noe annet kan fønke altså, er bare at det er dyrt å kjøpe volummaskara ene etter andre om du egentlig trenger en du kan bygge uten at vippene ser ut som edderkoppben,

  21. Julie S.

    September 4, 2014 at 17:19

    Hmm, jeg er ikke så kresen jeg, så jeg bruker bare billige mascaraer fra Makestyle og Yves Rocher. Mye bra 😉

  22. Emily Opsahl

    September 4, 2014 at 17:51

    jeg er heller ikke så kresen. Bruker nå en jallaversjon av en liten dritt som de selger i norge. den er rosa og har grønnkork. haha
    Kostet meg 15 hele norske kroner :’)

  23. Siv Paulsen

    September 4, 2014 at 22:13

    Jeg har brukt Masterpiece Max en stund, og vært veldig fornøyd med den. Nå har jeg nettopp gått for neste nyhet: Masterpiece Transform (begge fra Max Factor, da jeg av en eller annen grunn alltid havner ved den hylla…)
    Er veldig førnøyd med den nye også, men synes den er noe vanskeligere å legge på. Må liksom være litt mer nøye for at ikke vippene skal klebe seg sammen, men den gir skikkelig lengde!! 😀
    Har liksom ikke helt funnet den perfekte mascara ennå, og bruker litt penger på å teste alt som kommer på markedet :/

  24. Christin L.E

    September 7, 2014 at 10:34

    WOW!!!
    Har desverre ingen favoritter, da jeg er superkresen… Siden så å si alle maskaraene jeg har prøvd klumper seg, ender det opp med at jeg kaster dem og gidder ikke bruke maskara i det hele tatt… Så går rundt med trøtte øyne hele tiden jeg…

  25. Heidi Lykke-Hunter

    September 7, 2014 at 11:14

    Jeg liker litt forskjellig men favorittene hittil er Maybelline og loreal. Synes faktisk de er bedre enn mascaraer som koster 3-500kr

  26. Ida Lind

    September 7, 2014 at 13:52

    Jeg bruker som regel en fra Max factor- bytter litt på – men de holder jo aldri hva de lover (hva de heter) :)

    Ida Lind
    urettferdig(ætt)live.com

  27. Monica Karin

    September 7, 2014 at 17:02

    Jeg har ikke noen Mascara favoritt,
    men det blir som oftest IsaDora eller Max Factor jeg
    tar med hjem :)
    Denne har jeg ikke prøvd enda, men kosten ser kjempe god ut.
    Så prøver lykken, kanskje dette er den som skal bli en favoritt :)
    Ønsker deg en super fin September mnd.
    hilsen fra Monica Karin

  28. Ragnild

    September 8, 2014 at 08:59

    Jeg har gode erfaringer med Max Factor – men prøver gjerne noe nytt :-) Det er alltid gøy med ny mascara!

  29. Hanna

    September 8, 2014 at 22:35

    Jeg elsker MaxFactor Clump Defy, men er alltid på utkikk etter en enda bedre maskara. Vil gjerne prøve denne :)

  30. Jori Kjelland

    September 9, 2014 at 09:56

    Min tidligere favoritt var Helena Rubinstein lash queen mascara. Men de siste mascarakjøpene har vært Max Factor eye brightening mascara som skal fremheve øyefargen. Ikke sikker på om det virker, men jeg lar meh lure! 😉

  31. Veronica Pedersen

    September 9, 2014 at 21:28

    Hei:)
    Min favoritt har til nå wært Maybelline “The colossal express”. Gir så mye fylde og volum til vippene:) Men det hadde vært gøy å få prøvd Flashing volume mascara og se om den kan konkurrere:)

  32. Marianne S

    September 10, 2014 at 10:48

    Så gøy! Den viste jo resultater. Hadde vært kjekt å teste den ut!
    Jeg bruker Dior maskara, men sliter veldig med å få fylde og lengde på mine nesten ikke eksisterende øyenvipper.

  33. Pingback: DE BESTE SKJØNNHETSPRODUKTENE FRA 2015 - iknowthatmagazine.com