iknowthatmagazine.com

VI VIL HA KORT HÅR, NUH!

klippe håret kort2 (800x500)

Ok, jeg kan vel strengt tatt ikke skrive vi men JEG vil i allefall ha kort hår. I går.

Men du har jo så langt hår, sier du?

Vel – langt hår er overrated – spesielt om sommeren. For langt hår i varmen er egentlig bare langt hår i en stor ball, som konstant får floker og aldri ser bra ut.

Med mindre du er av typen som tar deg tid til å vaske, gre, pleie, hårføne, style og opprettholde.

Den typen heter ikke Tove Eggen, for å si det sånn.

Så det må bli kort. Men hvor kort skal jeg gå?

Helt ærlig talt så drømmer jeg om en pixie-kort frisyre. Men så har til og med jeg, heldigvis, innslag av realisme i livet mitt – så jeg får begynne med en noe lengre kort frisyre.

Jeg digger den skulderlange varianten som har vært hott en stund, og som med alle andre hyper klarer jeg aldri å hoppe på når den er som størst.

Så nå som den har begynt å dale litt (eventuelt vokst ut/blitt klipt kortere på de fleste) er det min tur til å brilliere – ha!

Planen var å klippe meg hos en av de mange fantastiske frisør-kollegaene mine sist jeg var i Norge. Det skjedde ikke. Slaraffenliv på stranda skjedde merkelig nok i stedet.

Så nå har jeg intet annet valg – jeg tyr til egne sakser, igjen! Det gikk jo så bra sist – what could possibly go wrong?

Har dem ikke frisører i Spania, sier du?

Jo da – og den dagen jeg har lyst på Rachael Green-frysere og striper fra helvette så tar jeg turen dit.

Men enn så lenge er jeg paranoid nok til at jeg kun stoler på meg selv. I det minste kan jeg bli skuffa helt gratis. Og det er alltids verdt noe for en skap-Sunnmøring som meg selv.

Og ja – hele herligheten kommer til å bli filmet for your enjoyment 😉

Antakeligvis må jeg ty til  min egen youtube-video der jeg klipte håret første gangen for å få dette til – det blir moro, og litt rart…

Litt hjelp trenger jeg dog- fra dere lesere, som jeg stoler skummelt mye på!

Jeg har dratt frem litt inspirasjonsbilder – hvilken burde jeg gå for?? OG har dere som har gjort dette selv før noen tips?

klippe håret kort 1 (800x640) klippe håret kort 2 (800x640)

Er det noe du burde vite om Tove Eggen, så er det hvor lidenskapelig hun er. Lidenskap er visstnok nøkkelen til livet, jobb, familie, kjærlighet, venner og alt der i mellom. Hun ELSKER jobben sin som makeup-artist, stylist og livsstilsjournalist, og etter 10 år i bransjen (Oslo/London/Barcelona) er hun fortsatt lidenskapelig opptatt av å finne nye måter å formidle mote og sminke. Som tidligere skjønnhetsredaktør i magasinet Woman, makeup-lærer ved 2 makeup-skoler i Oslo og ukentlige mote og skjønnhetsartikler på Klikk Mote og i Det Nye, er Tove opptatt av at leserne skal lære, le og leve godt. Og aldri få dårlig samvittighet!

27 Comments

  1. Linda M

    July 25, 2014 at 13:28

    Du har jo et nydelig hår, men hvis du absolutt må så sier jeg nr 12 :)

  2. Linda

    July 25, 2014 at 13:51

    Liker nr 3, men kanskje lurt å begynne med 10 så overgangen ikke blir såå stor?

  3. Trine

    July 25, 2014 at 16:51

    Jeg syns nr 3 er utrolig fin

    • Tove Eggen

      July 29, 2014 at 10:41

      Veldig, veldig fin…hmm..

  4. Hanne

    July 25, 2014 at 18:13

    Ingen av disse er jo korte! 😉

    • Tove Eggen

      July 29, 2014 at 10:34

      Haha – kortere, Hanne 😉 Jeg vil jo gå helt kort, men får begynne med kortere – eller over halvparten av lengden jeg har nå i allefall 😉

    • Tove Eggen

      July 29, 2014 at 10:40

      PS: Wizeass! moahahaha 😉

  5. Sonja Durand

    July 25, 2014 at 19:22

    Vel, vil du ha tips, så hør med en god frisør som tar hensyn til både type person, hårkvalitet og ansiktsform før hun/han klipper. Jeg har den beste i hele verden, og hun heter Iris på Hairport i Lillestrøm.

    • Tove Eggen

      July 29, 2014 at 10:40

      Hairport ass – always good 😉

  6. Veronica

    July 26, 2014 at 09:31

    Jeg ville gått for nr 11 hvis jeg var deg. Min erfaring som tidligere frisør er at folk som går fra langt til kort ofte angrer seg etterpå, fordi det er så spontant, med mindra man har bestemt seg for hundre år siden. Nr 11 er jo ikke kort, det er halv-langt, og du vil nok føle deg mer komf med den lengden. Vil du gå enda kortere er ikke det SÅ stor forandring hvis du har den lengden. Vurderer du lugg, gå for en sidelugg ikke rett ned da ansiktsformen din vil virke større pga panna de. Jeg med min enorme panne derimot burde hatt lugg 😛 hehe

    • Tove Eggen

      July 29, 2014 at 10:39

      Supre tips! Heldigvis skal det mye til for at jeg angrer meg…har blitt klipt pannelugg på fest, tok neglesaksa og gikk til verks dagen før konfirmasjonen min og har tross alt hatt oransje afro (!) haha – it’s just hair!

  7. ragnhild

    July 26, 2014 at 19:58

    Åhå! Har gått med den samme ideen nå en stund (dog mitt hår er nok ikke like laaangt som ditt). Og til høsten skal det skje. Jeg falt for nr 1.

  8. Maria terzan

    July 27, 2014 at 17:42

    Nr 9 er min favoritt

    • Tove Eggen

      July 29, 2014 at 10:38

      ja lo sabia – of course it is! 😉

  9. Siw

    July 28, 2014 at 10:43

    Nr 10 eller 11, for at det ikkje skal bli for brå overgang. Om kortere ville eg gått for nr 4 og wash and go-looken. Lykke til med å bestemme deg, kanskje du vil inspirere fleire til å tørre å klippe sine hårlokker :)

    • Tove Eggen

      July 29, 2014 at 10:37

      I hear ya – alle er jo ganske like, så da er det bare opp til meg, saksa og håret mitt – får håpe de alle oppfører seg, haha 😉 Og husk – det er bare hår!

  10. Hege Veronica

    July 28, 2014 at 13:25

    I say do it. Hadde like langt hår som deg å klippet meg som nummer 1 i mai, og elsker det :-)

    • Tove Eggen

      July 29, 2014 at 10:37

      Åh, kjenner jeg gleder meg ENDA mer nå! takk, Hege! (I wanna be like you!)

  11. Karianne

    August 1, 2014 at 09:04

    Hmmm, nr. 3 eller 4 synes jeg er finest, hvis du absolutt vil klippe deg :) Jeg må visst begynne å innse at håret mitt aldri vil bli langt (igjen), akkurat nå er det i et sånt håpløst mellomstadium. Blir vel en kort, oppklipt bob eller noe sånt til slutt, det er det som funker best for mitt hår :)

  12. Shaveta

    August 4, 2014 at 17:35

    Kort hår r gøy og deilig, alle sveisene r kule – ut i fra ditt hår/ansikt tenker jeg 2, 5, 7 hadde vært noe

  13. Shaveta

    August 25, 2014 at 09:13

    Huh…har jeg gått glipp av noe…du har ikke klipt deg ennå, har du vel? Få seee da 😀

    • Tove Eggen

      August 25, 2014 at 09:15

      Haha – ikke fått klipt meg enda, måtte komme litt lenger inn i NoPoo-testen min først 😉 begynner fjerde uke nå, så jeg føler det nærmer seg – kanskje i dag! 😉

  14. Shaveta

    September 9, 2014 at 13:18

    NU så jeg bilde, så flott og fresh du ble, dette kledde du! 😉

    • Tove Eggen

      September 9, 2014 at 20:36

      Åh, så bra! Takk – am loving it! Gjorde en liten tabbe, men video kommer :)

  15. Marthe

    November 19, 2014 at 16:06

    Åh, du er så tøff!
    Jeg har også rødt, langt hår, og har hatt det hele livet (et kvart århundre, faktisk!). Nå kunne jeg egentlig tenkt meg å være like tøff som deg, men kjæresten min synes det høres heeelt grusomt ut. Hvor kort ble det? Hva sa mannen?

    • Tove Eggen

      November 19, 2014 at 20:55

      Haha, det er jo bare hår! Nå var jo mitt veldig langt – nesten til rumpa, så selv om jeg klippet mye så ble det fortsatt halvlangt. Mannen, som er lik din – uten at jeg bryr meg om det, kort blir det en dag, la ikke merke til deg engang. Syntes bare det så sunnere og tykkere ut 😉 skal se om jeg får redigert video og lagt ut snart! Klemmer fra Tove

    • Tove Eggen

      November 19, 2014 at 20:57

      Jeg har vært uten natron og eddik i en mnd nå og måtte ty til sjampo, som er helt grusomt! Klør konstant i hodebunnen, nesten skabbe-sår :( jeg er enig at etter en stund er håret “best” etter bare vann-dusjing. Men trenger n+e for å blir rent innimellom – gleder meg til å starte igjen!