iknowthatmagazine.com

VÅR 2014: DE FINESTE JAKKENE!

Jeg er over gjennomsnittet glad i jakker – noen samler på sko, jeg samler på frakker, skinnjakker, blazere, crop-jakker…ja, you get the picture…

Våren er uten tvil den beste sesongen for jakker, sammen med høsten. Sesongene hvor man ikke bare må finne verdens tjukkeste kåpe å pakke seg inn i, uansett hvordan den ser ut.

Og skal vi følge trendene for våren 2014 så er jakken den beste accessorien vi har!

Og et er ikke bare et par stiler å velge i mellom heller – men sånn cirka alle mulige typer jakker kommer på banen. Det er jo rimlig perfekt i og med at vi ikke alle er like OG fordi noen av oss har svaret: «Ja takk, begge deler»- på autopilot. I forhold til alt.

Jeg har funnet intet mindre enn 6 (!) vårjakke-favoritter allerede, og vi er ikke i april en gang. Ja, kanskje har jeg et lite problem – ELLER møter jeg bare våren velutrustet; alt er relativt tross alt 😉

Uansett så filmet jeg like gjerne alle jakkegledene mine for våren 2014 for dere her:

SNURR FILM!

(Ja? Så du hele videoen? Så da fikk du med deg KONKURRANSEN HVOR DU KAN VINNE SKINNJAKKA MI? Heia den som vinner! <3)

Begeistringen min for jakker burde være til å ta og føle på (men ikke for mye da, folkens) – I LOVE me some jackets!

Men bare fordi jeg har skaffet meg 6 jakker, så betyr ikke dette at beundringen (les: siklingen) over andre vårjakker har stoppet…nei da, her surfes det videre og jeg har forelsket meg i intet mindre enn 27 jakker til….frem til nå…haha.

Jaja, jeg skal oppsøke hjelp – og i mellomtiden kan du se om du finner noen favoritter selv!

 Trykk på adlinks under bildet for mer info om hver enkelt jakke:

20140325-101607.jpg

20140325-101617.jpg

20140325-101626.jpg

20140325-101637.jpg

20140325-101648.jpg

20140325-101701.jpg

Comments

comments

Er det noe du burde vite om Tove Eggen, så er det hvor lidenskapelig hun er. Lidenskap er visstnok nøkkelen til livet, jobb, familie, kjærlighet, venner og alt der i mellom. Hun ELSKER jobben sin som makeup-artist, stylist og livsstilsjournalist, og etter 10 år i bransjen (Oslo/London/Barcelona) er hun fortsatt lidenskapelig opptatt av å finne nye måter å formidle mote og sminke. Som tidligere skjønnhetsredaktør i magasinet Woman, makeup-lærer ved 2 makeup-skoler i Oslo og ukentlige mote og skjønnhetsartikler på Klikk Mote og i Det Nye, er Tove opptatt av at leserne skal lære, le og leve godt. Og aldri få dårlig samvittighet!

23 Comments

  1. Maria

    mars 21, 2014 at 21:47

    Jeg finner ikke den videoen jeg:)

    • Tove Eggen

      mars 21, 2014 at 21:57

      Takk!! Lord as..fredagstabbe 😉 oppe nå!

  2. Ann Jorun

    mars 21, 2014 at 22:34

    Helt fantastisk gul cardigan fra Lindex:-))) Er den kjøpt nå? Finner den ikke i nettbutikken.

    • Tove Eggen

      mars 22, 2014 at 12:18

      Ja, eller tre uker siden så på Lindex grensen i Oslo, så den burde finnes i noen butikker fortsatt! Har den på meg as we speak – love it! Haha 😉

  3. Rikke

    mars 22, 2014 at 10:19

    Endelig! Har sikla på den skinnjakka di lenge og er selv størrelse 46 så dette er jo helt perfekt! Jeg er med i konkurransen, har så klart likt facebooksiden deres for lengst og mitt favorittplagg gjennom tidene er en maksikjole fra Kappahl som har blitt brukt i alle bryllupsfester de siste 5 årene 🙂

  4. Anne Lise L. H.

    mars 22, 2014 at 12:16

    Mitt absolutte favorittplagg gjennom tidene må være olajakken jeg kjøpte for 5-6 år siden på H&M! Jeg styla den med noen gamle medaljer som kom fra min avdøde morfar og hadde for det meste en avslappa oppbrett på ermene! Den ble brukt til absolutt alt – jeans, shorts, kjoler skjørt, fest, hverdags, you name it! I dag vet jeg dessverre ikke hvor den er blitt av, men jeg tar meg selv stadig vekk i å tenke på den jakken som det perfekte tilskudd til antrekket. Jeg har i lang tid forsøkt å finne en erstatning, men enda ikke hatt hellet med meg. Også skinnjakke er noe jeg har lett etter i flere år (tenk det, jeg har ALDRI eid en – nesten litt flaut å si!), men det har også der vært vanskelig å finne en som har passet meg.. Jeg fant drømmen av ei på salg i fjor, men selvfølgelig var den ene de hadde igjen bittelitt for trang over skuldrene til at jeg kunne ha den.. Jeg krysser fingrene, og GOD HELG! <3

  5. Anne Lene F

    mars 23, 2014 at 19:18

    Hei
    Har sett lenge etter en sort skinnjakke i str 44-46, men ikke funnet en jeg liker. Denne ser jo sååå fin ut.
    Mitt favorittplagg gjennom tidene var en sort kjole med v-ringing og i jerseystoff, som gikk inn og ut på de riktige stedene, perfekt lengde. Den kunne styles opp og ned og var alltid redningen på dager da ingenting føltes riktig. Kjoler er vanskelig å finne for meg, for jeg har store pupper, litt mage og lite hofter.

    Du er forresten et supert forbilde og et herlig eksempel på at vi bør like oss selv akkurat som vi er. Jeg synes du er så vakker, så lite selvhøytidlig og har herlig humor.

  6. Shaveta Sharma

    mars 24, 2014 at 13:08

    Hallååå 🙂
    Var det her? Jo, her må det være, har surra gjennom facebook, youtube og Kamille i forhold til konkurransen 😀

    Uansett, mitt favorittplag; – det må faktisk være sort blazer,litt oversized, i lin, str.44/XL,TROR jeg kjøpte den fra Lindex, for mange år siden, husker nesten ikke – slitt den ut, funker til alt, lurer på om den er litt hullete ved albuene, og at jeg derfor «permanent» har bretta opp ermene nu..(hysj…!)

    Nettop vimsa rundt, og hamstra 4 nye blazere, i ulikt stoff, men ingenting som slår den gamle stakkaren 🙁

    Sånn ellers; verdsetter tipsene/testene dine, mye gøy og interessant – og mye ser ut til ser ut til å kunne funke for «dødelige» jenter som får lov til å eie former (sånne som meg blant annet)…og ikke nødvendigvis en av de som ser ut til å sitte på frontraden ved catwalken støtt og stadig, i perfect picture pose (selv om det sikkert er morro altså, ikke noe negativt med det!)

    Så tAkk 🙂

    • Tove Eggen

      april 3, 2014 at 09:54

      Hei Shaveta!GRATULERER – vi har trukke ut deg som den heldige vinner’n av «Skinnjakka mi»!

      Send oss en mail på iknowthatmagazine@gmail.com med adressen din så får vi sendt den avgåre 🙂

      Gratulerer igjen – klemmer fra Tove

      • Shaveta Sharma

        april 7, 2014 at 12:52

        HERREGUD jeg va?
        Hurrrraaaaaaaaaaaaaaaaaaa, takker og bukker, jeg gliser fra øre til øre – min mail er straks på vei!

  7. Beth jensen

    mars 25, 2014 at 09:35

    Drit kul jakke 🙂 Liker allerede facebook siden din jeg, og er str 44-46 akkurat nå.
    Gikk opp fra str 38 da jeg slutta å røyke september 2012, men kan heldigvis bruke favorittplagget mitt enda da, siden det er et sigøyner skjørt (med panel i strikk bakpå ) kjøpt i australia i 2009..Bare elsker det skjørtet, da det har to lag og kan brukes både sommer og vinter..Men ellers har jeg ikke noen fine jakker til da, har kun en jeg bruker for tiden å det er en grønn softskjell jakke(passer ingen andre,å har ikke fått kjøpt ny),så skinnjakka di hadde jeg satt veldig pris på 😀 Krysser fingre og tær, å lykke til til alle 🙂

  8. Linda

    mars 25, 2014 at 10:27

    Favorittplagget mitt, og som jeg stadig er på jakt etter en erstatning for, er den perfekte olabuksa!
    Jeg hadde en for noen år siden, som var ikke helst smal i bena, men ikke bootcut heller, lengden var akkurat passe og fin til både sneakers og hæler. Mellomfarget, så den passet til alt!! Digg å reise i var den også, så den ble slitt ut, og jeg er stadig på jakt etter den nye perfekte buksa til min kropp!

    En perfekt skinnjakke hadde ikke vært så dumt plaster 😉

  9. Marlin

    mars 25, 2014 at 10:56

    Me LIKE! 🙂

    Jeg vil sååå gjerne ha en skinnjakka!
    Syns det er vanskelig å finne jakker som er kule i str44 og 46..
    Ofte stopper det på 42.

    Har litt problemer med å komme på er favorittplagg gjennom tidene.. Vekten min har vært så ustabil at jeg har måttet byttet tøy en del..
    MEN et plagg jeg ikke kan klare meg uten er smale jeans (i flere farger) de kan man bruke til alt! Pumps og fin topp, brettet opp med kule joggesko, flipp flopp og mye mer!
    Så en skinnjakke til mine jeans hadde varmet! 😉

    Må si jeg syntes det er inspirerende å se deg Tove, du er så flott! Gøy å se det finnes kule klær i str over 40

  10. Linda

    mars 26, 2014 at 14:05

    Yes, den jakka vil passe meg veldig bra! Favorittplagget mitt er en sort, enkel maxikjole fra Cubus, kjøpt på salg til 99 kr. Den er godt brukt, så jeg håper jeg kan finne noe lignende denne sesongen.
    Det er en glede å lese det du skriver Tove, du motiverer og inspirerer både med tekst og video. Du treffer iallefall meg! Jeg har slitt med å godta størrelsen min i mange år, men nå synes jeg faktisk at jeg både er bra og fin!!!

  11. Janne Bådholm

    mars 26, 2014 at 14:27

    Jaaaaa e vil gjerne vinne den fantastisk flotte skinnjakken din Tove – 🙂 jeg bruker str 44-46 så det er jo bare perfekt. Ellers så er min favoritt jakke gjennom flere år en lys skinn jakke som jeg nå ikke kan bruke lenger for den er utslitt -har smurt den med spenol og tatt godt vare på den men nå er den utslitt på albuene…… Håper jeg vinner 🙂

  12. siw

    mars 26, 2014 at 14:34

    Kjempefin skinnjakke! Likte denim-jakka enda bedre! Favorittplagg er ballerinasko, viss det kommer under kategorien plagg, vel og merke. Om ikkje så kan eg føye til et par smale bukser til ballerinaskoa, perfekt kombinasjon spør du meg 🙂

  13. Marion

    mars 26, 2014 at 15:49

    Åh, den skinnjakka vil jeg gjerne ha, rett størrelse også 🙂
    Mitt favorittplagg er jeans, rett å slett. Klarer meg ikke uten.

  14. Anne-Kirsti Noste

    mars 27, 2014 at 20:57

    Skinnjakka = lækker 🙂

  15. Jorunn

    mars 28, 2014 at 16:11

    Vil gjerne vere med i konkurransen om skinnjakka – og størrelsen er midt i blinken. Mitt all-time-favorittplagg er ei lys, boyfriend-denimbukse frå Cubus som eg har hatt i seks-sju år. Den heng nesten ikkje saman lenger og eg har lappa den «tusen» gonger. 🙂

  16. Linn

    mars 28, 2014 at 20:31

    Hei! Når og hvilken kappahl butikk kjøpte du den beige jakka? 🙂

    • Tove Eggen

      mars 28, 2014 at 20:49

      Hei Linn! Det var på Kappahl Karl Johan for 4 uker siden nå 🙂

  17. Linn