iknowthatmagazine.com

UNDERTØY SOM OPPFØRER SEG!

Selv om vi konstant jakter på den perfekte jeansen, hvilken trend som faktisk passer oss eller hvorvidt den lille sorte faktisk er en must have – så er plagget jenter flest sliter med undertøy.

Så fort man endelig har funnet en bh som føles som den sitter perfekt, så endrer kroppen seg etter et par dager eller uker virker det som. Noen fler som føler det sånn?

Det absolutt verste med bh’er er når de gnager seg inn i sidene under armene. Har den en spoiler på sidene også så er den knekt etter et par timer (ok, dette kan være valkerelatert merker jeg).

Og hva med truser? Skal de se bra ut under klærne eller som antrekk?

Vel, jeg har bestemt meg for at jeg tross alt viser meg mest offentlig med klær på (merkelig nok) – så at undertøyet ikke lager rare bulker, linjer, gnagsår eller dobbeltpupp er det nye målet (hva var det før?)

Og siden jeg tilfeldigvis filmet en liten snutt om akkurat dette (så he me juksa lite granne) så passer jo den perfekt å snurre nå:

 

Bh’en fra Kappahl har blitt  såpass gjenganger her i huset, at hver gang jeg kommer hjem med en ny farge sier bare mannen «Supert, nå kommer jeg til å se deg i knallrosa resten av måneden».  Men etter triste øyne som spør om han ikke liker den så kommer alltid «Jo da, kjeeempe fin» – så da er alt greit regner jeg med. 😉

Men nå lurer jeg på – hvilket undertøysmerke er DIN favoritt? Hvilket er det absolutt verste? Og hvor lenge beholder du egentlig en bh?

Comments

comments

Er det noe du burde vite om Tove Eggen, så er det hvor lidenskapelig hun er. Lidenskap er visstnok nøkkelen til livet, jobb, familie, kjærlighet, venner og alt der i mellom. Hun ELSKER jobben sin som makeup-artist, stylist og livsstilsjournalist, og etter 10 år i bransjen (Oslo/London/Barcelona) er hun fortsatt lidenskapelig opptatt av å finne nye måter å formidle mote og sminke. Som tidligere skjønnhetsredaktør i magasinet Woman, makeup-lærer ved 2 makeup-skoler i Oslo og ukentlige mote og skjønnhetsartikler på Klikk Mote og i Det Nye, er Tove opptatt av at leserne skal lære, le og leve godt. Og aldri få dårlig samvittighet!

13 Comments

  1. Sonja Durand

    oktober 4, 2013 at 09:34

    Det har blitt mye kappahl for min del og, rett og slett fordi de beholder passformen etter mange vask, og det er det ikke mange som gjør. h&m har også noen bra. hater når cupen vrenger seg i vask, og så får den aldri igjen formen..da blir det å kaste den ut….

    • Tove Eggen

      oktober 7, 2013 at 22:33

      Ja, ugh – vrengte cuper er det værste. kanskje derfor jeg har blitt så fan av de uten ståltråder 🙂

  2. ~Lin

    oktober 4, 2013 at 13:21

    Liker best Primadonna som du får kjøpt på Netty de har størrelse fra 65A og helt til 95G

    Er omtrent de eneste bhene man slipper pupper under armene og ryggfett -samt at cupen er stor nok til at du slipper dobbelpupp.
    Og gjør at du ser litt mindre ut om det var målet ( er mitt mål minus kniv hahaha)

    Har bher litt lengre enn eg skal,en når de begynner å ikje så så veldig pene ut lengre bruker eg dem til når eg har tatt selvbruning.
    Så lenge fasongen er ok så beholder eg dem.
    Når de ikkje lengre gjør jobben så er det bosset 🙂

    • Tove Eggen

      oktober 7, 2013 at 22:33

      Det høres jo veldig bra ut – er de dyre?

      • Lin

        oktober 20, 2013 at 13:04

        Koster litt den dyreste eg kjøpte til min søster var 1800,- 😀

        Ellers er det mellom 4-800,-

  3. Maria Terzan

    oktober 4, 2013 at 14:33

    Bra video Tove! Dette må jeg sjekke ut, jeg pleier å handle på Lindex og HM…men tror jeg skal teste fra Kappahl. Jeg er jo ikke lett påvirkelig i det heeeele tatt….(MEN her vet jeg man får ærlige gode tips uten «sponsing»)

    Jeg er sånn som helst vil gå uten bh, til min datters store skrekk. Mest fordi før så måtte jeg gå med store bh-er med brede stropper og jeg ble så LEI…men altså jeg har på bh stort sett hele tida og alltid på jobb selvsagt. (følte jeg bare måtte understreke det) Jeg hater å handle bh, trodde det skulle bli bedre etter operasjonen, men det er noe av det kjedeligste jeg vet.

    Pierre Robert trusa som du nevnte på, er dette er godt alternativ under treningstights? Er ikke så komfortabel med string på trening nemlig….

    GOD helg 😀

  4. Madeleine

    oktober 5, 2013 at 11:05

    Primadonna er et kjempebra merke, og Netty i Bergen er en bra butikk! Jeg liker godt undertøy fra Calvin Klein, og de har jeg hatt i 3-4 år(!)
    Det viktigste er at man bruker riktig str..

    • Tove Eggen

      oktober 7, 2013 at 22:35

      Ohh, fra Calvin Klein – det har jeg faktisk aldri prøvd. Kanskje jeg automatisk har tenkt at boxere var tingen derfra…hmmm…må prøves!
      Helt enig – altfor mange som bruker feil str, alfa omega 🙂

      • Madeleine

        oktober 10, 2013 at 20:03

        Ja, men CK underwear-butikken i Barcelona har bare små str.. Sjekket i går, faktisk! 🙂

  5. Beate

    oktober 5, 2013 at 19:36

    Bruker bare xlnt bh-ene fra kappahl 🙂 Det værste jeg vet er de som bruker bh-er hvor brystvorten viser gjennom. Så jeg bruker de med litt tykt stoff. Sier ikke nei til litt større pupper 😉

    • Tove Eggen

      oktober 7, 2013 at 22:39

      Blitt veldig glade i de selv! I mange år styrte jeg unna de tynne, og brukte kun fora (litt usikker på om det blir riktig ord) – men vet du; en (bh)verden har åpnet seg etter at jeg prøvde det jeg tenkte på som gammeldagse bh’er på Change. De funker faktisk veldig bra!

  6. Ragnhild H.S

    oktober 19, 2013 at 21:47

    Mine bher kjøpes hos Bravissimo.com, eller i butikkene deres i England. Min absolutte favoritt er Tango balconette fra Panache http://www.bravissimo.com/products/lingerie/sensational-sets/tango-balconette-bra/graphite/pn53gp/?level=2 Pris rundt £25, og verdt hver penny. Jeg har fem forskjellige farger… Jeg vasker i maskin, ull og silke-program, og de varer minst to år. Det har hendt støttespilen i siden har bøyd seg før det, men det er sjelden.
    Det må kanskje sies at jeg bruker industrial size i bher. 80HH eller 75J, str 48 i klær forøvrig.

  7. Benedicte

    november 9, 2013 at 17:54

    Jeg ELSKER Triumph sin Cool sensation (og egentlig generelt alle «minimizer»-produktene deres. Denne her ( http://uk.triumph.com/COOL%20SENSATION/10109965,en_GB,pd.html&q=cool%20sensation#!i%3D2%26color%3D3092_Coffee_Sugar%26size%3D090_F )hadde jeg helt til elastikken var gått ut i den og den lå nesten oppe ved nakken, så kjøpte meg en ny fra Cubus her om dagen. Den kostet 369,- og er like fantastisk. De har ganske myke bøyler og gjør at puppene dine ser en størrelse mindre ut (wuhu!)! Så du slipper å få dobble pupper når du bøyer deg, og at de ligger klemt sammen så det blir klamt. Vises ikke under klærne heller! Selv den svarte er vanskelig å se igjennom en vanlig, hvit bommullsgenser. VELDIG deilig og anbefales på det sterkeste!