iknowthatmagazine.com

SPØR OM SMINKE/MOTE – VINN EN HAUG MED SMINKE!

spør tove om sminke og mote

For dere som har fulgt bloggen min, vet dere at jeg har spørrerunder – nei, ikke om hva kjærsten min spiser eller hvordan jeg sover for å gå ned i vekt (that’s not a thing – so don’t ask!)

Men heller om alt som dreier seg om mote og makeup, eller andre ting som Barcelona, studier, selvtillit etc etc – ja, ting som er nyttige å vite! haha

Og – fordi gavmildheten til iknowthatmagazine ingen ende vil ta, så kan dere vinne en hel HAUG med sminke – jeg skriver haug, fordi det virkelig er det:

20130629_110357

 

Så alt du trenger å gjøre for å være med i konkurransen er å sende inn DITT spørsmål i kommentarfeltet under. Nice, huh?

Vi begynner med spm-runde igjen idag, men ut Juli vil det være et innlegg hver onsdag som dere kan sende inn spm på og så kommer svaret følgende søndag, så svar på dette innlegget kommer neste søndag (herregud, nå hørtes det innvikla ut og det er det heldigvis ikke! haha)

Første uka i august trekker jeg én vinner fra alle spm-runde innleggene som vinner bøtta med sminke, så jo flere ganger man er med – jo større er sjansen for å vinne så klart :)

Så, what do you say? GOT ANY GOOD/BAD/FUNNY/STRANGE/DISGUSTING/AMAZING QUESTIONS FOR ME YET??

Les mer om Tove HER!

Er det noe du burde vite om Tove Eggen, så er det hvor lidenskapelig hun er. Lidenskap er visstnok nøkkelen til livet, jobb, familie, kjærlighet, venner og alt der i mellom. Hun ELSKER jobben sin som makeup-artist, stylist og livsstilsjournalist, og etter 10 år i bransjen (Oslo/London/Barcelona) er hun fortsatt lidenskapelig opptatt av å finne nye måter å formidle mote og sminke. Som tidligere skjønnhetsredaktør i magasinet Woman, makeup-lærer ved 2 makeup-skoler i Oslo og ukentlige mote og skjønnhetsartikler på Klikk Mote og i Det Nye, er Tove opptatt av at leserne skal lære, le og leve godt. Og aldri få dårlig samvittighet!

92 Comments

  1. Maria Kristiansen

    June 29, 2013 at 09:33

    Hei. Har du noen tips til hvordan å få foundation/pudder til å sitte bedre? Føler at den “sklir” av i løpet av et par timer.. 😉 Fortsatt god helg.

  2. Kathrine

    June 29, 2013 at 10:46

    Heisann :)

    Fins det noen produkter som faktisk virker (bleker)på pigmentflekker i ansiktet, og som samtidig gir godt med fuktighet til huden?

    I hvilken alder burde man begynne med hudpleie til ansiktet, og hvilke produkter? Har ei datter som nærmer seg tenårene.

    Vil samtidig gratulere med nettsiden deres, er innom flere ganger om dagen. Elsker at dere som regel får fram et smil hos meg uansett hvilket tema dere skriver om.

    • Tove Eggen

      June 30, 2013 at 10:01

      Tusen takk for det, Kathrine! Så utrolig godt å høre! Klemmer fra Tove :)

    • Irene

      July 13, 2013 at 15:07

      Obagi-serien http://www.obagi.no er magisk ift pigmentflekker i ansiktet. Anbefales!

  3. Christin

    June 29, 2013 at 11:04

    Dette var jo en superidé!

    Så her er mitt spørsmål og håper på tips :)
    Når jeg bruker maskara, blir jeg seende ut som en panda på slutten av dagen. Jeg bruker vannfast maskara fordi jeg har veldig “vannete øyne” (om det er en ting?)..anyways maskaraen smitter uansett om jeg har foundation på eller ei, så tenkte jeg det ville hjelpe om jeg begynte å bruke pudder, men nei. Jeg har skiftet maskara i håp om at det var noe galt med den første jeg brukte..men det virker ikke som det er problemet heller.
    Så, da må jeg tørke bort de mørke “ringene” under øynene utover dagen..
    Da er spørsmålet; har du noen forslag på hva jeg kan gjøre, eller ikke gjøre (bortsett fra å gå uten maskara? :)

  4. Heidi

    June 29, 2013 at 11:50

    Kan jeg få arve den røde kjolen din….hehehehe

    • Tove Eggen

      June 30, 2013 at 10:02

      Haha, hvilken er det?

  5. anette

    June 29, 2013 at 13:56

    Har du tips til en god setting spray til sminke som du får kjøpt i norge? Ikkje fix+ osv… men sånn som virkelig får sminken til å sitte når du skal noke spesielt ? 😉

  6. Melissa

    June 29, 2013 at 16:35

    Oooh, yes, just what I’ve been waiting for!!

    Her kommer listen min….Hope you’re ready!

    1. Hva er det jeg gjøre feil når jeg legger concealer for å dekke morke ringer? Føler at det er ofte for tørr, det flasse, eller verst av alt, ringene ser ennå mørkere ut. Jeg bruker øyekrem så jeg er sikkert på jeg trenger litt opplæring og tips hvordan best legge concealer på underøyet.

    2. Triks å bruke maskara uten at det ser ut som masse klumper?

    3. Hadde vært kjempe kult med en topp 5 eller top 10 “must haves” i sminkeveske!

    4. Jeg sliter med å finne fine cardigan som passe til mine store pupper…problemer er at jeg har en fin midje som jeg vil framheve, men ofte så er det sånn at cardigan dekke over puppene og jeg ser gravid ut. Noe tips der?

    5. Jeg skal til Barcelona snart, og skal får i bursdagsgave en fine smykke/ring av samboeren! Kan du anbefale et sted som du liker som selger kule smykker? Fra før av så liker jeg Maria Black og Bjørg hvis det gir et litt klarere bilde hva jeg er ut etter…Elsker også statement smykke seff!

    6. Det hadde vært kult med en video der du viser dine favoritt antrekk og gjerne fortelle litt hvorfor! (Kanskje du har gjort dette før, jeg er litt usikkert!)

    7. Hva er det meste typiske sminke og mote feil du møter når du sminke folk, eller ser en del av?

    8. Siden du har langt hår (og det har jeg også!) hadde det vært fantastisk med mer videor/artikler om hvordan style håret i hverdagen-noen tips for eksempel å slippe og vaske så ofte, osv…

    Og sist vil jeg bare si TAKK for en fantastisk webside! Er innom hverdag! <3

  7. Sarah YOusef

    June 29, 2013 at 16:36

    Hei

    Jeg har normalt hud med sensitiv kinner og har lett lenge etter god pudder som dekker mine rødhet i kinnene hva kan jeg bruke har du noe tips?

  8. Melissa

    June 29, 2013 at 16:38

    Oops, var ikke helt klar på #5 kanskje, mente å si at jeg får velge en smykke som er min bursdagsgave, mens vi er på ferie i Barcelona! Bleh, my norwegian ikke good! 😛

    • Tove Eggen

      June 29, 2013 at 19:42

      haha…is that all? 😉

  9. Charlotte

    June 29, 2013 at 18:22

    Hei:)
    Jeg lurte på om du hadde noen tips til produkter som styrker neglene å faktisk virker?
    Har du en ansiktsmaske du anbefaler, hvis man bare skal kjøpe en type. En som gir masse fuktighet?
    Bruker du primer under bb/cc cream?

    Krysser fingrene for premien ;D

  10. Inger Anne

    June 29, 2013 at 20:06

    Hei,
    har du noen tips til hvordan man kan legge make-up på tunge øyelokk, for å få litt variasjon. Syns det hadde vært gøy å kunne variere litt.
    Takk :)

  11. Jeanette

    June 29, 2013 at 21:00

    Hei Tove!
    Noen tips til produkter som dekker røde kviser og ugjevnheter i huden, uten å bruke masse produkt? Rødhet i huden synes jeg er veldig vanskelig å dekke, og det “faller” fort av i løpet av noen timer.

    :)

  12. Kristin Holte

    June 29, 2013 at 21:22

    Heihei Tove:)
    Kan du ikke skrive om teknikker for skyggelegging av de forskjellige ansiktsfasongene vi har,med concealer,solpudder og rouge,synes dette er litt vanskelig å få til bra med mitt kantete ansikt.

    Fint om du også kan anbefale en bra primer:)

    Ellers synes jeg det alltid er interressant å lese artiklene dine,du skriver så bra og grundig med et stort snev av humor,keep up the good work in Barcelona!

    • Tove Eggen

      June 30, 2013 at 10:04

      Så bra du liker det, Kristin – tusen takk for det! Klemmer fra Tove

  13. Silje

    June 29, 2013 at 22:16

    Jeg lurte på hvilke øyeskyggefarger som kler oss med brune øyner?

    Og hvordan kan man sminke bort arr etter feks kviser? (I hate it!!)

    Hvilke produkter MÅ man invistere i? :)

  14. Elise Nørgaard

    June 30, 2013 at 00:51

    Hei,

    har du noen enkle måter å legge en kjempe fin fest/kvelds øyenskyggge?

    iknowthatmagazine.com kommer jeg til å fortsette å lese på, super fin

    blogg :)

    • Tove Eggen

      June 30, 2013 at 10:04

      Så bra du liker å lege magasinet vårt, Elise – tusen takk for det! Klemmer fra Tove 😉

  15. Inger-S

    June 30, 2013 at 08:15

    Hei! På grunn av aknebehandling så er huden min helt enormt tørr, men jeg har jo fortsatt behov for å dekke over arrene og kvisene.. Jeg kan ikke lenger bruke bareMinerals siden det gjør at huden min “flasser” enda mer.. Må rett og slett ha noe jeg kan klatte på huden min. Har du noen tips?
    Æsj, jeg er sikkert for sent ute med å spørre nå..

  16. Susann Widjegaard

    June 30, 2013 at 10:37

    Jeg har alltid hatt så fin hud, svært sjeldent ei kvise. Når jeg ble gravid fikk jeg masse kviser, men det normaliserte seg. Nå har jeg plutselig fått masse kviser igjen (nei, jeg er ikke gravid) og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for å bli kvitt det! Nå er det også i kinn og bare i T-sonen der jeg ikke har pleid å få det. Jeg har prøvd å kutte ut produkter som jeg mistenkte forverret problemet, og bruker så rene og snille produkter som mulig, men det hjelper lite. Har du noen tips til meg?

  17. Annelen Kvam

    June 30, 2013 at 12:06

    Jeg vet ikke om dette går under dette temaet men jeg spør, jeg prøvde og vokse barten for førstegang, og nå har jeg kjøttsår der jeg vokset. Hvordan gjøre dette uten og vokse bort hele huden også?

    Også lurer jeg på, jeg sliter med at maskara og eyeliner smitter av på huden rundt øynene uansett maskara og eyeliner. Jeg har for meg at det er pga svette/fett rundt øynene? Noe man kan gjøre for å hindre at dette skjer?, prøvd og ha på primer eller mac paintpot på/rundt øynene men det hjelper itte:$.

    • ~Lin

      June 30, 2013 at 14:07

      kan være du ikkje tåler voks. Gjorde du det selv eller i salong?
      Eg fikk sår på bena i salong og min hud tåler ikkje voks. Har prøvd hjemme og samme resultat. Det finnes en kjempefin krem for å fjerne hår i ansiktet som heter Andrea. Ellers er threading også supert :)
      mvh ~Lin

  18. Alba

    June 30, 2013 at 19:22

    Hvordan sminker du sånne rare asiatiske øyne som “mangler” globlinje?

  19. Marihoene

    June 30, 2013 at 21:47

    Hei Tove,
    Tusen takk for det flotte magazinet ditt:-) Man lærer masse!
    Jeg lurte på om du kunne anbefale noen ansiktmasker til de som sliter med akne. Jeg er selv 32 år gammel og får daglig noen kviser. Det ble bedre etter at jeg hadde byttet foundation, men nå blir huden litt tørr og flasser fra tid til annen. På forhånd takk!

  20. Signe

    June 30, 2013 at 22:00

    Hei:)
    jeg lurer på hva som er ditt favorittprodukt, og som du alltid vender tilbake til uansett? :) Dette er jo selvsagt veldig vanskelig å svare på, så må gjerne komme med mange eksempler 😉

  21. Beate

    June 30, 2013 at 22:56

    Hei, har du tips til kroppssminke? Vil gjerne sminke legger/lår (har nemlig lest at hudfargede strømpebukser er forbeholdt ballettdansere 😛 ) samt overarmer! Har sett på nettet om airstocking, har du prøvd det? Hvordan er de eventuelt på fargene? :)

    PS: hvor blir det av sminkevideoene?? Ønsker meg minimum en i uka! 😀

    • Tove Eggen

      July 1, 2013 at 00:01

      haha, jeg også – men hoveddata har streika så de “sitter fast” frem til tekniker endelig kommer denne uka…bor i spania vøtt…mañana mañana…haha…men det kommer en gang i uka fremover her i det minste, og på kamille.no etter sommern 😉

  22. Tonje

    July 1, 2013 at 07:47

    Hei=)
    Jeg er litt usikker på hvor man legger et solpudder i forhold til contour pudder?
    Ønsker litt glød i huden, men trenger man begge for å få best resultat?;)
    Jeg lurer også på om du kan anbefale en god øyenskygge primer? Jeg har tunge øyelokk,så jeg føler at øyenskyggen og eyelineren smitter over og etterhvert forsvinner…

  23. Beth Jensen

    July 1, 2013 at 11:53

    Hei.
    Jeg er ikke den som sminker seg hver dag, men føler nå at jeg nesten bør..Fordi jeg har så mange forskjellige toner i ansiktet..Jeg har mineralpudder og bb cream, men syns begge deler til tider er ganske kjipe på..mineralpudderet føles litt mye ut om sommeren syns jeg, og bb cream gjør at jeg syns jeg kjennes fet ut i huden.. Så hva slags tips har du i forhold til dette? Hvordan jevne ut fargen i ansiktet og gi det en lett glød??

  24. Marion

    July 1, 2013 at 18:15

    Hvordan unngå å bli sort under øynene? Jeg bruker primer, mineralpudder å transparent pudder. Har ikke eyeliner eller mascara under øynene, likevel blir jeg sort under øynene før arbeidsdagen er over.

  25. Anne M

    July 1, 2013 at 22:48

    Når man er så heldig å ha fått en stor rød kvise midt på nesa… Hvordan sminke den bort på best mulig måte? Føler ofte at den nesten kan bli mer synlig fordi man prøver så intenst å skjule den…

  26. Karin

    July 1, 2013 at 23:06

    Hei lure på om du har ein eller fleire flytende foundation å anbefale til normal til kombinasjonshud? No bruker eg glo sin flytende mineral foundation men kunne tenkt meg ein med lit meir dekk og som gjevner ut huden meir. Er det best å bruke mineral foundation?

  27. Vibeke

    July 2, 2013 at 19:37

    Hei!
    jeg er ei sporty “jente” på 39 og har aldri vært noen sminkedame. I det siste året har jeg dristet meg til mascara..yeah!
    Men har du noen tips til en nybegynner med voksen hud, hvor begynner jeg og hva er basic og et must å ha i sminkepungen? Jeg blir heeeeelt forvirret i butikkene :)

  28. Marion

    July 3, 2013 at 17:40

    Vippetang, sliter det ikke mye på vippene? Jeg har ikke tort å bruke den så mye, for jeg er så redd for at det blir lite vipper igjen.

  29. Madeleine

    July 4, 2013 at 05:24

    Hei Tove! Har savnet denne spalten! Små mitt er: Hvordan skal man egentlig påføre serum?

  30. Madeleine

    July 4, 2013 at 05:25

    Små=spørsmål 😛

  31. Linda M

    July 4, 2013 at 11:17

    Motespørsmål: kan man bruke den lille sorte i et bryllup(altså på festen)?Det er snakk om en sort kjole som når ca litt nedenfor midten på lårene, ikke utringet eller tettsittende og har lange ermer.

  32. Beate

    July 4, 2013 at 19:59

    Kom på et nytt spørsmål hvis det ikke er for sent: Hva er den beste leppestiften for skikkelig fine (knall)røde lepper som ikke gjør tennene gule? :)

  33. Ines

    July 5, 2013 at 07:36

    Hvordan vet man om en concealer er beregnet på kviser eller under øynene? Vet at alle highlighterpenner er bergenet under øynene men vanlig concealere pleier ikke å være merket for hva de er beregnet til. Og hvilke vippetang er best? (har hatt kjøpt så mange dårlige:-()Kjempefint magasin:-D

  34. marielle michaelsen

    July 5, 2013 at 13:00

    så morro! 😀

    her er mine spørsmål:

    1. hvilken foundation er best i forhold til pris og dekkevne synes du?
    2. har du noen tips til antrekk til bryllup? (gjest)
    3. hvilke sko er must denne sesongen og hvilke farger?

  35. Maren TS

    July 5, 2013 at 14:39

    Neglebånd!!! Hvordan skal jeg få de fine og hele??! Dvs, jeg bet negler til jeg var 20, sluttet med det, men begynte å plukke og tulle med neglebåndene i stedet. :( Nå, 13 år senere, holder jeg fortsatt på. Noen tips til gode løsninger?? Selvfølgelig slutte å plukke, men også noen tips om gode krever, serum, el.lignende? Sliter også med at neglene deler seg. Vil jo bare at all den lekre neglelakken kommer til sin rett! 😀

  36. Pingback: SVAR PÅ MOTE OG MAKEUP: DEL I/II - iknowthatmagazine.com

  37. Pingback: TAXFREE, HÅRFARGE, TROLL, VEKTTAP OG TRENDER – ENDA EN UKE PÅ IKNOWTHATMAGAZINE - iknowthatmagazine.com

  38. Pingback: SVAR PÅ MOTE OG MAKEUP DEL II/II - iknowthatmagazine.com

  39. Marion

    July 10, 2013 at 20:37

    Yes, pudder på vippene før og etter mascara virker…..aldri mer sort under øynene :) Takk og HURRRAAA :))

    • Tove Eggen

      July 22, 2013 at 10:20

      Såå bra!! Veldig godt å høre :)

  40. Synnøve

    July 13, 2013 at 10:42

    Takk igjen, for at du gir oss så mye tips og råd.
    Noen sp.mål:
    1. Kan du anbefale en fuktmaske som virkelig gjør det den lover? fukt og glød!
    2. Er det virkelig nødvendig med serum?Det blir mange lag. Serum, krem, primer, Foundation…

  41. Pingback: LETTERE FORVIRRA AV SMINKE OG TRENDER? - iknowthatmagazine.com

  42. Pingback: SVAR: PRIMER, HØSTMOTE, NATURLIG JOBBSMINKE ++ - iknowthatmagazine.com

  43. marlene bakken

    July 17, 2013 at 17:13

    Øyebryn! Evig utfordring! Åssen skal jeg få de fine?

  44. Monica Karin

    July 17, 2013 at 19:38

    #1 Jeg sliter med og få lagt foundation uten at jeg føler det ser falskt ut.
    Hvordan får jeg det til å se “naturlig” Ut.

    #2 Når jeg bruker serum, så fuktighetskrem, å så skal man da kanskje ta en BB krem på. Så smuldrer det siste laget seg.
    Vet du hva jeg kan gjøre for å slippe det ??

    #3 Hva MÅ man spise om man skal til Barcelona ???

    Sommer hilsen fra Monica Karin

  45. MartineW

    July 18, 2013 at 00:03

    Hei, så jeg er en som sliter med små arr og urenheter i ansikte. Har du noen tips til hva jeg kan gjøre for å bli kvitt dette eller hvilke sminkeprodukter som gir best resultat til å skjule det?

    Jeg synes dette med å velge rett pudder og alt til ansiktet er veldig vanskelig i forhold til farge og hudtype.. så håper på hjelp:)

    og jeg håper jeg vinner sminken!

  46. Monica

    July 18, 2013 at 07:13

    Hei! Passer perfekt for meg å spørr nå siden jeg sliter litt me sminken for tiden..
    Når jeg tar på pudder så ser det ut som huden min flasser non steder, det er akkurat som huden min er veldig tørr noen steder selv om jeg er flink med rensing og bruke ansiktskrem. Samtidig har jeg en del porer ogbdet ser forfærdelig stygt ut når dei blir fremheevt med sminke om du skjønner..
    Hvordan sminker man bort porer?
    Hvordan får jeg sminken til å ligge fint uten at det ser ut som huden flasser? :)

  47. Nina Pedersen

    July 18, 2013 at 10:11

    Lurer på om du har noen tips til hvordan jeg kan legge en pen festsminke når jeg har psoriasisutbrudd i pannen og ved siden av nesen (som dekker det verste i hvertfall), slik at det ikke ser ut som en maske, eller at jeg ser nærmest ut som om jeg skal på halloween party (som heks eller zoombie)?
    Har ikke klart å få noe pent resultat så langt :(

  48. Karin

    July 18, 2013 at 14:23

    Hjelp, gifter meg om en uke!.. 😉
    Jeg skal legge min egen brudesminke (har sett din video – takk!), og har alt klart – bortsett fra pudderet..
    Jeg har umulig hud: veldig sensitiv og tørr, OG utsatt for acne, på tross av at jeg er over 30 år nå.
    Jeg har valgt Giorgio Armani luminous (eller hva den heter) til foundation, og er veldig fornøyd med den. Men pudderet?.. Jeg har glominerals perfecting powder liggende i skapet og har lyst til å bruke det.
    -Er bare litt bekymra siden det er mineralpudder, med tanke på lysreflektering. Vil det funke på bilder??…. :)

  49. Tonje

    July 18, 2013 at 16:50

    Hvilke tre frisyrer er dine favoritter når du skal pynte deg litt, og hvordan går man frem for å lage dem?

    Synes ofte det er vanskelig å finne god hårinspirasjon, for mye av det som ligger ute på nettet er så alt for avansert :/

  50. Maren

    July 18, 2013 at 17:39

    Hei :-)
    Noen spørsmål jeg virkelig kunne ønske å få svar på:
    1. Hvordan unngå fett hår? :)
    2. Liker ikke øyenbrynene mine, de er for store, ujevne, og rett og slett stygge.. Har du noen tips til hva jeg kan gjøre? Det er sikkert vanskelig å svare når du ikke har sett dem.. Men hva gjør du? :)
    3. Hvordan få en fin og solbrun hud raskt? Bli veldig tregt brun, og er veldig lys i huden.. Uansett hvor mye jeg soler meg, så blir jeg veldig tregt brun..
    4. Hvilke farger passer til lys hud?
    5. Hvilken sminke passer til lys hud, brunt hår og blå øyne? :)
    6. Hvordan bli kvitt “nupper” på armene? :)

  51. Karin

    July 20, 2013 at 22:20

    Hei lure på hvordan eg skal spraye meg med jane iredal setting sprayen, f.eks før foundatione eller etter all sminke er lagt? Eller begge deler?

  52. Anne Lise H.

    July 21, 2013 at 14:14

    Har du noen gode tips for å trylle frem “ikke-eksisterende” øyenbryn til perfekte?! Produkter, teknikker, rekkefølge i forhold til hvordan resten av sminken legges, etc..? Setter umåtelig stor pris på tips innen dette! <3

  53. Eva Helen

    July 22, 2013 at 22:37

    Heisan !

    Jeg har vært/er en iverig titter på filmklippene dine og sluker det jeg kan få med meg,for du kommer med så mange gode tips ,som jeg liker godt.Jeg vil takke deg for at du viste blyant skjørtene ,for nå har jeg kjøpt mitt første skjørt på 19 år og mannen eg har vært i sammen med i 23 år holdt på “dåne”,som ikke har sett meg i skjørt på så mange år .Tusen takk for inspirasjonen.YOU ROCK!

    Har ett spørsmål for nå runder jeg straks 40 og spørsmålet er : Trenger man ansiktskrem under primer før faundation? Jeg syns Id bareminerals orginal primer er helt super og blir ikke tør eller stram i huden av den.Og hvilken krem anbefaler du? jeg har tør sensitive hud som blir fort fet på haken men tørr panne.

    • Tove Eggen

      July 25, 2013 at 13:19

      Tusen, tusen takk for det Eva Helen! Utrolig godt å høre og gir meg max driv! Spesielt her jeg sitter i ferien på hjemmekontoret og smelter bort i varmen…haha..Tenk at mannen holdt på å dåne!? DET er det beste jeg har hørt rett og slett! Klemmer fra Tove

  54. Rikke

    July 24, 2013 at 06:50

    Hei Tove :)

    Jeg har fått pigmentflekker over leppen som plager meg veldig mye. Det er bitte små rett over leppen og de danner en mørk linje, har prøvd å sminke de vekk, men de er så mørke at jeg har gitt opp å prøve. Jeg trenger tips som bleker de eller sminketips om hvordan jeg kan sminke de vekk så det ser naturlig.Det fungerer ikke med liplinjer, da ser jeg bare ut som en idiot :p Og har prøvd med consealer, siden jeg er ganske brun så ser det å dumt ut.. Trenger virkelig tips!Hadde satt kjempe pris på om du kunne ta deg tid til å gi meg noen tips på dette :)

    • Trine

      July 24, 2013 at 17:46

      Du kan gå til legen din og be om resept på en krem som heter ABERELA. Den hjelper mot pigmentflekker! Hadde akkurat det samme problemet selv. Du blir veldig tørr i huden, men det betyr bare at kremen virker. Den bør ikke brukes samtidig med soleksponering.

      • Rikke

        July 26, 2013 at 10:15

        Hei

        Vil takke for tipset, Trine :), men trenger å tips til hvordan jeg kan sminke de bort. Jeg liker solen godt, så kan ikke bleke de før sommeren er over(men da vil jeg prøve tipset ditt), Og vil gjerne være uten “barten” min når jeg er på fest 😉 Jeg har fått vite at det kan gå bort av seg selv når jeg slutter med p-pillen noe jeg gjorde i går, og at jeg kan prøve å bruke faktor 50 når jeg er ute så huden blir like mørk som pigmentene, da syntes de ikke så godt. Men jeg har ikke sminket meg på sommeren på lang tid, siden det ser ikke så flott ut, setter fast på permanente vipper, så jeg slipper å i det heletatt tenke på å nærme meg sminke skrinet. Og vet heller ikke hvilken sminke jeg kan bruke uten de oljene som gjør at vipper detter av.

  55. Eva Helen

    July 24, 2013 at 15:34

    Jeg lurer veldig på hvilken maskara du bruker nå? Min favoritt i flere år er Loreal maskara.

  56. Eva Helen

    July 24, 2013 at 15:36

    Glemte å helt å spørre ett spørsmål til.Hvilken sminkekoster liker du best og anbefaler? Jeg bruker Id mineral makeup…men kostene stikker..au og røyter…grrr

  57. Trine

    July 24, 2013 at 17:43

    Bryn: forming og napping og farging.

    Hei og tusen takk for en fantastisk flott blogg! Veldig ærlig, morsom og inspirerende. Har fått mange gode tips, og har brukt opp feriebudsjettet på smike og smikekoster anbefalt på sidene dine….

    Jeg har fire spørsmål/ønsker:
    -Kan du lag en video om bryn: napping/forming/fargelegging, osv. Det skal visstnok finnes noen “gyldne regler” for hvordan bryn skal formes for å åpne blikket, men jeg vet ikke hvordan disse reglene er. Anbefaler du blyant for fargelegging eller skygge? Tips til noen gode bryns-kit (har lett med fordervet etter et fra Lancome som også inneholdt tre skygger og en highlighter, men den finner jeg ingen steder)

    -Jeg har veldig mørke ringer under øynene, har alltid hatt det. Ikke bare ringer, men rett og slett “søkk” inn under øynene. Føler jeg har prøvd det meste som finnes av concealere og highlightere (YSL, Dior, La praire, Loreal) men ingen dekker godt nok (det skal sies at jeg som regel ikke gidder å påføre mer enn i en omgang). Har du noen tips?

    -Har du noen tips til gode kremer for oss som begynner å slite alvorlig med slapp hud og rynker? Spesielt på halsen…

    -Ellers kunne jeg godt tenke meg din uhildede ranking av “best i test” på concealer, foundation, øyenskygge, øyenkrem, lipgloss osv, eller anbefalte produkter som har fulgt deg i mange år.

    Tusen takk igjen for en veldig gøyal og motiverende blogg!

    Trine

  58. Trine

    July 31, 2013 at 21:36

    Hei!
    Etter å ha sittet en hel kveld og sett på tidligere videoer du har laget, fant jeg jo svar på flere ting jeg har spurt deg om tidligere.. Beklager!

    Det hadde vært supert om du kunne lage en video om hvilke produkter DU vil anbefale, for oss som ikke har så mye makeup, og ikke ønsker å gjøre så mange bomkjøp. Som en slags “starter kit” om hva du ville kjøpt, kombinert med “beste valg”- video? Beste valg av primer, beste concealer, beste foundation, beste pudder, beste 3 basic øyenskygger/party-øyenskygger, beste 3 basic rouge, beste maskara, dette bør du ha av øvrig utstyr, osv. Jeg skjønner at det kan bli vanskelig, og ikke minst vanskelig å begrense seg, men jeg – og helt sikkert mange med meg – tar nok gladelig imot utvidede tips også…
    Tusen takk igjen for en fantastisk inspirasjonskilde.

  59. Ida W.

    August 3, 2013 at 09:58

    Heihei :)

    Mitt spørsmål er som følgende.. Jeg gifter meg neste år, og er over gjennomsnittet make-up interessert. HVA er et must å ha i sminkepungen til bruemakeup? Og da mener jeg ikke bare en ting, men hva burde hele sminkepungen inneholde for å holde ansiktet fresht og vakkert en hel dag, spekket med følelser og gledestårer.

    Gleder meg til svar!

    Klem Ida

  60. Camilla

    August 5, 2013 at 15:45

    JA! Jeg lurer på en ting som jeg aldri får svar på, og ikke aner hvordan jeg skal få svar på – så hvis du har fasiten skal jeg anbefale deg til alle og enhver med samme problem!
    Jeg er avhengig av foundation (og pudder over), pga ujevn hudfarge, røde områder, litt urenheter og ikke minst selvtilliten. Haha. Men – hver gang jeg skal kjøpe dette, går jeg til en sminkebutikk for å høre om hjelp til hvilken jeg burde ha (typ esthetique, kicks osv), og problemer er: HVER GANG kommer jeg hjem med noe nytt som så kjempefint ut i butikken men som ikke SER UT i dagslys. De siste gangene har jeg til og med tatt med speil og gått ut etter de har lagt på litt – men det hjelper ikke en gang. For det ser bra ut der og da, sikkert fordi de bare har tatt på litt, så man ser egentlig ikke så veldig godt hvordan det faktisk ser ut, men når jeg kommer hjem og sminker meg på morgenen etter er det nærmest et mareritt å gå ut, pga at fargen ikke er perfekt likevel. Så jeg lurer på hvordan folk virkelig klarer å finne rett foundation/pudder og at det til og med ser naturlig ut? Eller er huden min så fucked up at det ikke finnes noen sminkeprodukter for meg som jeg kan se naturlig ut med? Bah jeg holder på å bli gal, og nå nærmer jeg meg tom for sminke også så er snart ut for å handle nytt, og vil helst slippe nok en bomkjøp. Gahh! Haha :)

    • Tove Eggen

      August 8, 2013 at 17:30

      haha, uff – skjønner godt at du er frustrert! Kan du først fortelle meg hvilke foundations du har og hvilke farge navn/nummer det er på de? Antakeligvis velger de feil foundation, eller du legger den feil. But dont worry, dette skal vi finne ut av 😉

      • Camilla

        August 9, 2013 at 19:49

        Ja! Det kan jeg godt gjøre! Men har du mail, så kunne jeg jo f.eks lagt ved bilder osv også, (viss du ville hjelpe?) 😀 😀

  61. Sandra

    August 30, 2013 at 23:30

    Hei:)
    Jeg lurer på om du har noen gode hudpleieserier du anbefaler? Jeg er 25 år, har brukt rens og dagkrem fra MaryKay til nå. Har verken tørr eller spesielt fet hud, men merker huden rundt øynene er begynt å forandre seg litt… På tide å begynne med en øyekrem kanskje? Noen anbefalinger der?

  62. Sandra

    January 27, 2014 at 22:37

    Hei du, dette var jo to fluer i ett smekk: Vinne S-M-I-N-K-E og få et svar på noe jeg aldri har somla meg til å spørre om.
    Spørsmålet er som følgende: Jeg har et asiatisk opphav og kunne trengt noen gode tips for sminke ift hudtone og hudtype, og hvordan sminke smokey eyes (som jeg elsker) uten at øynene bare blir noen svarte striper! Det er mange riskokere i Norges land, så sikkert ikke bare jeg som lurer. Takk på forhånd. :)

  63. Nora

    April 16, 2014 at 16:25

    Hei!
    Hva er ditt enkle tips til en som skal sminke seg?

  64. Julie S.

    June 27, 2014 at 19:14

    Jeg lurer på hvilke sminkeprodukter for huden du anbefaler hvis man vil ha en naturlig look samtidig som man skjuler f.eks. svarte ringer under øynene, uren hud og rød hud?

  65. Tonje W

    July 8, 2014 at 12:55

    Hva liker du best av flytende foundation og mineralpudder, hvis du er nødt til å velge?

  66. e opsahl

    July 8, 2014 at 13:18

    hvilken stil passer til ei med store pupper og ganske stor ufrivillig sprettrompe? Vil ikke vise for mye kløft, og liker å dekke magen, selv om puppene egentlig overdøver den.

  67. Susanne

    July 8, 2014 at 13:19

    Hei Tove og GOD SOMMER!

    Jeg har en del arr etter akne, ikke dype, men mer som små “hull” i huden. Jeg lurer på om krystall sliping kanskje vil holde ettersom de ikke er så dype. Hva tror du? Har verken råd eller lyst til å ta laser behandling, men ønsker meg sååå en glatt og fin hud.

  68. Ida Lind

    July 8, 2014 at 15:20

    Jeg ønsker tips til hvordan style langt hår praktisk til trening :)
    Ida Lind
    urettferdig(ætt)live.com

    • Tove Eggen

      July 8, 2014 at 17:20

      Hei Ida! Jeg har fått mange spørsmål på denne artikkelen som er fra i fjor – så bare lurte på hvor du kom over den? :) haha – rart spm – i know! Klemmer fra Tove

  69. Solveig Madeleine Stamminger

    July 8, 2014 at 15:56

    Hei =)
    1)Har du noen tips på bra primere til ansiktet?
    2)Kunne du vist forskjellige winged eyeliner looks til forskjellig øye former?

    imadeleine@live.no

  70. Elizabet

    July 8, 2014 at 16:58

    Hei.
    Hva anbefaler du for å dekke de fine rynkene som er på overleppen? Jeg synes at uansett hva jeg prøver, blir de bare mer markerte.

  71. Maja Eklund

    July 8, 2014 at 17:18

    Har du noen tips til oss som sliter med fet/uren hud? Noen hudprodukter som fungerer?

    jeg er med på konkurransen 😀 så artig!

  72. Amanda

    July 8, 2014 at 18:04

    Føler maskaraen min gjør så jeg blir veldig fort svart under øynene. Noen tips?

  73. charlotte klepsvik

    July 8, 2014 at 19:06

    Jeg sser at dette spørsmålet har vært stilt før men jeg lurer også på omn du har noen tips til hvordan Foundation “sitter” lengre…Føler den går vekk etter et par timer og da er det ny runde midt på dagen :(

    Klem Charlotte

  74. Thea

    July 9, 2014 at 21:37

    Hei :)
    1) jeg lurte på om hvor mye foundation bør jeg ta på for at det til å se naturlig ut?
    2)Og hvilken type sminke er ikke lur for meg som har hudallergier? :)
    3) Hvordan kan du kle deg tynn? :)
    Hilsen Thea

  75. Shaveta

    July 29, 2014 at 10:39

    Ha ha…følte ikke d var så komplisert før du sa d muligens var litt komplisert…Så, kan jeg spørre NU, eller skal jeg spørre i morgen, som da r en onsdag i forhold til norsk tidssone lissom? Svarer du ikke hvis jeg spør i dag, eller Torsdag? OK, nå har jeg gjort komplisert om d ikke var d allerede…jeg vil ikke bruke opp mitt spørsmål lissom…Oh nei, teller dette som spørsmålet mitt?!?

    *ler*

    ( …greit…d r varmt, og jeg følte for å leke litt dum og fordrive tida…men så ble det plutselig vanskelig likevel…r d mulig :O )

  76. Martha

    September 19, 2014 at 18:09

    Hei, vet ikke om jeg fortsatt kan stille et spørsmål her. Men jeg prøver likevel :-) Hvordan ville du stylet denne kjolen til fest: http://indiska.com/no/Kl%C3%A6r/Kjoler/MARIA/p/103006632GREEN