iknowthatmagazine.com

HEKTISK KVARDAG? Då treng du ein middagsplan!

Enten du er singel, i eit forhold eller har barn; du har mest sannsynleg ein eller annan form for kvardag som ikkje alltid går opp. Det er jobb som skal gjerast, ei fritid som skal dyrkast, born som skal ivaretakast, husarbeid som må gjerast og sosiale forventningar som skal oppfyllast.

 

Gode matrutiner er viktig både for kropp og sjel, og å roe ned rundt middagsbordet etter jobb er eit must for mange. Men, det var det evige spørsmålet då: Kva skal vi ha til middag idag? Kanskje er både frysaren og kjøleskapet relativt skrapa, eller du har gløymt å ta opp noko til tining. Kanskje har du tina noko men ikkje har noko å ha til fordi du ikkje har lagt ein plan. Då treng du eit enkelt «hjelpemiddel»; ein middagsplan!

hektisk kvardag

Middagsplan er ein genial måte å kvitte seg med éit stressmoment i kvardagen på. I tillegg er det også økonomisk, då du slepp spontane og gjerne dyre løysingar på matvarebutikken som fristar på tom mage og lågt blodsukker. Du bestemmer sjølv for kor lenge av gangen du vil ha ein plan og kor ofte du vil handle inn. Å lage ein plan frå veke til veke funkar for dei fleste. Eg har prøvd ut forskjellig, men har enda opp med at det er best å lage plan frå fredag-fredag, for då kan helga sine middagar planleggast når den er på tampen.

 

So enkelt kjem du igong med middagsplanlegginga:

  • Ein dag i veka (den dagen som passar deg best) går du raskt gjennom og ser kva som fins i frysar, kjøleskap og matskap til å lage middag av.
  • Skriv ned dagane og kva du vil/kan ha til middag.
  • Husk å variere; fisk eit par dagar i veka, lyst kjøt, raudt kjøt (ikkje alt raudt kjøt er fy-fy, viltkjøpt er både magert og proteinrikt), og legg gjerne inn ein veggisdag/suppedag/pastadag, kva du no måtte ønske.
  • Lag ei handleliste utifrå kva du har frå før. Tenk gjerne gjennom om du kan bruke ei vare til fleire middagar.
  • Har du ein tendens til å lage litt mykje til middag, kan du alltids legge inn ein restedag også 🙂

vintage-ads-women

Skulle du likevel ikkje ha lyst på kyllingwok på tirsdag når tirsdagen kjem, er det ingen som arresterar deg om du frikar ut med noko anna, enten frå menyen eller ein grandis eller take away (eller spontane pizzeriabesøk som eg lider av når eg er lat og har gløymt å lage middagsplan, for ja, det skjer!) Men, det er igrunnen ganske deilig å ha denne ferdige utarbeida planen å henge seg på i ein hektisk kvardag. Er du ekstra «flink» kan du til og med førebu ein del kvelden før, so det er minimal innsats som må til når du kjem trøtt, sliten og småsur heim frå jobb.

Middagsplanen din må bestå av den maten du trivast med og likar å lage. Om den ser sånn ut: Mandag – fiskebollar, tirsdag – wok, onsdag – pannekaker, eller Mandag – smørdampa torskeloin med trøffelrisotto på ei seng av ertepuré-style, er ikkje so nøye!

Finn inspirasjon på nettet om du er matlei (som eg ofte er). Min favoritt matblogg er www.trinesmatblogg.no som legger ut deilige og fristande rettar som ikkje er dei mest kompliserte eller jålete (men likevel over snittet enn den ordinære Kari Nordmann vil eg sei). Ho legg kvar veke ut vekemenyar med middagsforslag. Det skal seiast at eg sjeldan tek meg tid eller råd til å lage desse rettane, men forenkla versjonar og inspirasjon er veldig viktig når middagsmenyen skal setjast saman.

Lukke til med middagsplanleggina og bon apetit! 🙂

BLIR DU INSPIRERT TIL Å PRØVE? LAGAR DU KANSKJE MIDDAGSMENYAR FRÅ FØR? KOM GJERNE MED TIPS TIL KORLEIS LØYSE MIDDAGSKRISENE SOM OPPSTÅR I KVARDAGEN – IALLEFALL NÅR DU IKKJE HAR EIN SMART PLAN PÅ LUR 😉

Les mer fra AG HER!

Comments

comments

14 Comments

  1. Lin

    juni 28, 2013 at 10:18

    OFTE vil eg lage en middagsplan,men gubben er allrgisk mpt å spise ting som ligger i kjøleskapet. Han hater å spise noe han ikkje vil ha den dagen. Han tilogmed streiker – midt i middagslagingen kan han finne på å si eh *jeg skal bare på butikken et sekund ( på østlandsk ) og komme tilbake med 2 poser med mat,nekte å spise det eg lager og lage sin egen middag. Kun fordi han hadde ikkje lyst på XXX i dag.
    Han flyttet på hybel pga jobb og pendlet og etter 6 mndr hadde han lagt på seg 16 kg,mens eg gikk ned 13…..!! sier i grunnen alt. Eg slanker meg ALDRI,men spiser helt normalt-han derimot spiser for et helt afrikansk land alene…..og vi ser ut deretter begge to hahaha

    • Anne-Grete Kvernevik

      juni 28, 2013 at 21:06

      Djeezes for en typee du har rota deg borti, Lin! ;-P
      Då vil eg berre tipse deg til å slutte heilt å lage mat til typen og kun til deg! Hihi. Lykke til!!

    • Maria Terzan

      oktober 21, 2015 at 10:23

      Ahahhahahah så morsomt å lese om mannen din. Denne hadde jeg glemt 🙂

  2. Anine

    juni 28, 2013 at 14:42

    Det hender altfor ofte at det blir Fjordland/Toro og annen ferdigmat på meg. Når man bor alene på hybel med et lite kjøkken og man ikke har så god råd til all fancy mat, blir det ofte noe som går fort. Alle ingrediensene til en middag blir bare stående og til slutt kastet, fordi jeg ikke vil ha det resten av uka (så har nesten gitt opp grønnsaker). Bortkastet penger, med andre ord. Kunne det ikke fantes en «singel-matvarebutikk» hvor man kan kjøpe tre gulrøtter, fire asparges eller fem fiskeboller – altså porsjoner til én person? :p Hadde vært mer økonomisk og miljøvennlig!

    • Anne-Grete Kvernevik

      juni 28, 2013 at 21:15

      I know!! Huska godt den studenttida. Egentlig utrulig at eg fortsatt ete pølse med brød og nudla.. Var ikkje noke Fjorland-oppleg på den tid! Men, ferdigmiddagane variera en del i både kvalitet og pris, og noke er jo veldig godt!
      Eg er veldig enig i at det burde finnast singel-portions på middagsprodukt! Veit at Bent Stiansen har laga kokebok for én som heiter «Alene hjemme», den kan du lese om blant anna her: http://www.bokkilden.no/SamboWeb/mobil/produkt.do?produktId=6917658.

      • Anine

        juni 29, 2013 at 07:40

        Oj, den boka skal jeg se nærmere på 🙂 Takk!

  3. Melissa

    juni 28, 2013 at 15:20

    LIN-kjenner meg GODT igjen i det du skrive. Vi har prøvd i 7 år og handle inn en gang i uken, men det går som regel aldri som planlagt. Begge to er nok litt sta og vil spise akkurat det vi har lyst på den dagen. Er man mindre krevende så er det jo kjempe lett å bare si at «i dag har vi suppe» og ferdig med det. Det som jeg synes er genialt er oppskrifter som kan enkelt lages x2, for eks chili. Har en fantastisk chili oppskrift fra Jamie Oliver, og den tar tid å lage, men bare fordi det må kokes for å få frem de gode smakene. Det jeg gjøre da er å lage ekstra store porsjon, ha chili og brød først dagen, og andre dagen blande jeg andre porsjonen med ris. Ellers så liker jeg å blande «kvalitets» ferdigstekt mat (f. eks karbonader fra slakteren som er ferdig stekt) det er jo lett å kjøpe inn mange av de, hever noen i fryseboksen, steke noen,og heller bruke litt tid med å lage hjemmelaget potetmos f. eks….

    • Anne-Grete Kvernevik

      juni 28, 2013 at 21:19

      Takk for gode tips! Å lage opp stort er jo genialt. Vi gjer det med viltkjøt (har en jegar til mann..) og har alltid kjøtdeig, kjøtkaker, viltkaker, små kjøtbollar, grove middagspølser, grytebitar, steiker og biff i hus. Det er jo sjølvsagt litt forenklande. Men, må jo variere litt! Del gjerne gode oppskrifter med oss! 🙂

  4. Ruth

    juni 28, 2013 at 20:51

    Mitt hemmelige våpen er å ha ett godt lager av hermetikk, tørrvarer, krydder, litt frysevarer og fast innhold i kjøleskapet. Da har eg nesten alltid en middag å tilby – i hvert fall for oss voksne. Utfordringen ligger i en småspist skeptisk herremann på snart 5år som ikkje liker noe som helst! Lillesøster på 10 mnd smaker heldigvis på alt vi putter i munnen..heldigvis.

    Er over gjennomsnittet interessert i mat og matlaging, så eg har i grunnen sjelden det problemet da…bortsett fra små spist skeptisk herremann på snart 5 år 😉

    • Anne-Grete Kvernevik

      juni 28, 2013 at 21:23

      Hei snuppa! So kjekt at du fann vegen inn til magasinet vårt! (Må vel bety at Sara har linka på face ;-)).
      Det virka som du har eit godt gjennomført opplegg hos deg! Du lagar jo so mykje spennande og (kan eg få lov til å kalle det?) alternativ mat som du viser på Instagram, du burde absolutt delt litt oppskrifter med oss 🙂 Her er det fritt fram for alle å bidra!

  5. Ruth

    juni 28, 2013 at 21:33

    Eg måtte jo sjekke ut ka du driver med for tida, Ag 🙂

    Kan gjerne dele, eg. Korleis gjør eg det da?

    Spennende mat? Det er vel «normal» mat for oss det da…hahaha..

    • Anne-Grete Kvernevik

      juni 28, 2013 at 22:26

      Hihi. Alternative is the new normal 😉 Trykk deg inn på «Skriv for oss» øverst oppe på sida! So får du info om e-post og styr.

      • Ruth

        juni 28, 2013 at 22:42

        😀 Ja, det er jo i grunnen det! Skal sjekke ut 😉

  6. ~Lin