iknowthatmagazine.com

HVORDAN PAKKE NÅR MAN VIRKELIG IKKE HAR PEILING…

Å tilbringe 40 timer i Berlin (samtidig som Barck Obama er der) mens man lærer om nye hårtrender og produkter fra Wella, bor på The Regent Hotel, lunsjer på Soho House (samtidig som George Clooney og Bill Murrey er der) og utforsker spennende tysk kunst sånn midt i Juni, er intet annet enn en spesiell opplevelse.

2013-06-20 14.50.50

Sightseeing fra Taxi – but I can’t complain!

Kanskje skulle jeg sjekket værmeldingen først, som ville vist 36 grader (!) før jeg fulgte min kyniske hjerne som stereotypisk tenkte at Berlin sikkert var kaldt. Døden (på Oslo S) over alt som heter eyeliner, brynsblyant og velluktende føtter – hadde jeg visst bedre ville jeg tatt med meg en av mine lårsvie-tights i det minste!

Selv om koffert-innholdet på vanlig måte hadde blitt slengt inn noen timer før avreise, så hadde jeg en viss plan fordet.

Mine velkjente (på instagram) travelling-pants fra Lindex Generous (best ever!), sammen med heklagenser fra Kappahl XLNT som er akkurat passe chic & comfy. Nye travelling-shoes fra Primark (ja, det ble gnagsår vøtt) og testing av shaping-body fra Change som er overraskende behagelig og praktisk på reise, var ikke overraskende reiseantrekket mitt.

2013-06-19 09.05.43

Travelling-pants!

Planen var å skifte før pressemøtet med journalister fra hele Europa startet på ME Gallery (fab much!?).

Det var her det begynte å gå galt.

I det jeg trer ut av flyet, og en varmebølge treffer meg som en vegg – veit jeg at antrekkene må revurderes.

Flyet landa tidlig, men bagasjen tok 40 minutter – så nå var vi seint ute, sa den uberskjønne sjåføren som ventet meg. Jeg får røska opp kofferten og dratt ut en løs og ledig topp, i det minste, fra Kappahl – den kan jeg skifte på meg i bilen, men tør ikke skifte buksa. Ahh...Hvorfor kunne jeg ikke vært litt mer som Katherine Heigl i filmen 27 dresses?

2013-06-19 11.50.47

Flyhudpleie – Check!

 

Ansiktet er jo, så klart, nypleid fra flyturen – men sminken har jeg jo ikke fått gjort. Så denne slenger jeg også på meg; heldigvis har jeg blitt relativt god på high-speed makeup (dette burde være en konkurranse merker jeg).

 

2013-06-19 11.50.05   2013-06-19 14.27.46

Obama var jo i byen, så veiene var avstengt overalt, sikkerhet på TOPP! (Som sjåføren min triksa seg rundt etter 60 sekunder prat med politimann…good job, polizei!) Så jeg løper inn galleriet, ser fra høyre øyekrok at det står mat, drikke, KAKER på bardisken, men jeg motstår; møtet har startet med en sal full av georguessly dressed women i alle aldre – heldigvis sparte de stol på bakerst rad til meg; kjenner jeg meg selv rett hadde jeg tryna mens telefonen ringte og svetta rant over de andre hvis jeg måtte sitte foran…takk!

2013-06-19 19.07.17

Good looking crowd!

2013-06-19 19.55.30

Hårfarge med Color ID fra Wella – mer om DET kommer 😉

 

Jeg ante ikke hvordan jeg  så ut, og hadde bare sett ansiktet i speilet fra Youngblood concealeren min – som ikke viser begge øyne samtidig en gang…great! Og folkens, det.var.så.jævelig.varmt! Du vet når rumpa føles våt hver gang du reiser deg, du gir opp den umulige oppgaven om å ikke se svett ut i ansiktet og håret hiver du febrilsk opp i en knute? Men nok om været – møtet, produktene, kunstturen, maten, JORDBØRTÆRTENE! Alt levde opp til forventningene, og kanskje mer – ante ikke at tyskerne var SÅ gode på mat, yumm-e…

2013-06-19 17.57.09

Da jeg sjekker inn på hotellet har jeg 1 ½ time på meg før vi skal avgårde på kveldsvisningen og middag på fancy-schmancy sted. 20 minutter går med på å løpe rundt på det gigantiske rommet på The Regent, måpe, rive av meg klærne og på med baderomskåpa, kaste meg på senga, ta bilder, åpne alt som åpnes kan, gjøre første valget fra minibaren og ta en sigg på senga (sorry). De neste 30 minuttene blir dedikert til å koble data og mobiler til nettet, prøve å sjekke så mange mailer som mulig og sørge for at iknowthatmagazine fortsatt finnes – og selvfølgelig sende skrytebilder til mannen. «Her skulle du vært, speil på heeele badet». Så begynner utpakkingen og elimineringen for kveldens event:

  • Favoritt prikkete vintagekjole – for søtt
  • Ny sheer blonde maxi-skjørt – faen, glemte underskjørtet
  • Oransje shorts – hmm, best å spare til i morgen; ikke én dag til med bukse
  • Sorte «magic» bukser fra Kappahl XLNT og gjennomsiktig bluse fra ASOS Curve – funka i København; for varmt og casual her
  • Nytt søtt, blonde skjørt som ikke er gjennomsiktig, men kort: hmm – tørr jeg det i dag?
  • Favoritt jeans fra Lindex Generous med sølv peplumtopp fra H&M – Way too hot
  • Sort peplumskjørt fra Lindex – PERFEKT!
2013-06-19 20.29.09

Fineste Satu fra Wella

2013-06-19 23.40.47

Outfit i boks!

Og det var da jeg la merke til hvor bra jeg faktisk HADDE naila denne pakkingen.Var det noe jeg ikke manglet, så var det options!

Alle antrekkene var kule og kledelige til meg, men noen ble valgt bort der og da på grunn av vær og venue. Men veldig ofte ellers har jeg endt med noe jeg ikke helt liker eller føler meg vel i, av en eller annen grunn, så selv om jeg burde ha reist i det antrekket jeg ville bruke til møtet; og det burde ha vært hakket  mer avkledd på grunn av været, så gir jeg meg en klapp på skuldern for denna altså!

2013-06-19 20.28.33

Dejlige dansker! Line Love, Maria fra Q og Malene fra Cover

 

Så visningen, middag og after-party ble rocka i skjørtet med en casual-chic overdel fra Kappahl, sorte strømpebukser, nye hæler fra H&M og veske fra Lindex Dagen etter ble tilbragt på Soho House (hvor alle lette febrilskt etter George Clooney som bodde der) før avreise, med møter og intervjuer – og da var den oransje shortsen fra Primark med skimrende t-skjørte/topp fra H&M og ankelstøvletter fra Din Sko helt perfekt!

2013-06-20 11.07.55

 

På flyplassen skifta jeg til olabuksa, reiseskoa og beholdt overdelen – perfekt i det jeg forlot Berlin med sine 32 grader og kom tilbake til Barcelona med 18 grader (hva skjer med det?)

ANDRE SOM HAR GENIALE PAKKE-LØSNINGER?

 

Comments

comments

Er det noe du burde vite om Tove Eggen, så er det hvor lidenskapelig hun er. Lidenskap er visstnok nøkkelen til livet, jobb, familie, kjærlighet, venner og alt der i mellom. Hun ELSKER jobben sin som makeup-artist, stylist og livsstilsjournalist, og etter 10 år i bransjen (Oslo/London/Barcelona) er hun fortsatt lidenskapelig opptatt av å finne nye måter å formidle mote og sminke. Som tidligere skjønnhetsredaktør i magasinet Woman, makeup-lærer ved 2 makeup-skoler i Oslo og ukentlige mote og skjønnhetsartikler på Klikk Mote og i Det Nye, er Tove opptatt av at leserne skal lære, le og leve godt. Og aldri få dårlig samvittighet!

4 Comments

  1. Madeleine

    juni 24, 2013 at 23:48

    Hehe, morsomt å lese! Du kan dette, ass! 🙂

    • Tove Eggen

      juni 25, 2013 at 02:11

      haha…I try!! takk 😉

  2. Karianne

    juni 26, 2013 at 07:36

    Hehe, bra artikkel! Pakking er virkelig en kunst!

  3. Pingback: KJØP DETTE PÅ TAXFREE! - iknowthatmagazine.com