iknowthatmagazine.com

På med sandalene og frem med føttene og wæhhh! På med sokkene!!

– og håper ingen så dem.Føler du det sånn også?

Tørr og sprukket hud som er litt sånn grå og -ja ikkje heeeelt supersøte eller myke er IKKJE sexy – eller?

Men det finnes hjelp for de av oss som ikkje vil til fotpleieren – enten fordi vi ikke har tid, penger eller VIL at noen skal se de beina.

 

Baby Foot  er helt genialt og super enkelt:

baby-foot-easy-pack_front

1. Dusj eller ha føttene i fotbad

2. Tørk føttene med et håndkle

3. Klipp opp Baby Foot sokkene og ta de på

4. Skrik litt! Utrolig  kald og ikke fristende gel nede i sokkene nemlig

5. Etter du roer deg litt; ta på deg et et par av dine egne sokker (som du selvsagt fant frem før du begynte, ellers må du svisje avgårde og hente sokkene mens du håper at BF sokkene ikke detter av) for at BF sokkene skal sitte bedre på føttene

6. Nå kan det bli tricky for noen – hva skal man gjøre med seg selv i hele TO timer?

7. Se en film eller 3 episoder av favorittserien din (som Jeanette anbefaler)

8. Skyll av (føttene ser ut som oppvask…føtter)

9. Tørk føttene og vent

10 Venter du ennå? – For noen begynner flassingen etter én dag, for andre etter en uke.

Noen flasser veldig, mens andre mister store flak.

baby foot

Ikke appealing!  Men hold ut!

Etter 2 uker skjer det:

MEGA-LEKRE NUSSELIGE SEXY BABY FOOT!!

Frem med sandaler og rød neglelakk umiddelbart!

Noen har så hard hud at de bruker 2 Baby Foot. En og venter 2 uker og deretter 1 til.

Ikke smør deg i de 2 ukene selv om du ser forferdelig tørr ut. Da stopper du prosessen.

Ta heller på sokker om natten om du ikke vil ha hud i sengen (tips fra en kunde)

NB:Hudleger sier at Baby Foot er ufarlig og ingrediensene er trygge, men ikke bruk den mer enn 4 ganger pr år

Dette så huden ikke skal bli for tynn

(Baby Foot finnes på VITA og de fleste parfymerier og helsekoster)

Her fant vi en blodharry video fra youtube – men folkens, dette funker så ikke la heismusikken (eventuelt en type..film..musikk) avskrekke dere helt!

 

NB-Sorry : Gravide og diabetikere kan IKKE bruke Baby Foot, eller noen av de andre peeling-sokkene.

Men, jeg har selvsagt testet og funnet et  supert alternativ til dere:

Iroha Relaxing Mint Footmask ( HIMMEL for trette og tørre føtter) har de på Boots Apotek

Exfoliating Foot Socks  Iroha Boots Apotek

 

Har du prøvd disse eller kommer du til å prøve dem nå?

Les mer fra Lin HER!

Comments

comments

13 Comments

  1. Sonja Durand

    juni 22, 2013 at 08:33

    Å så bra, redningen for mine føtter…tar med en tur på Vita jeg da!

    • Lin

      juni 22, 2013 at 17:03

      Det er supert:)
      Fotelankene blir helt smooth

      Etterpå kan du med fordel enten bruke din egen fotkrem eller Baby Foot sin med Sheabutter for å holde de myke og fine

  2. Beate

    juni 22, 2013 at 09:19

    Har babyfoot liggendes, men har ikke funnet riktig anledning ennå. Det tar jo sånn tid, hehe.

    • Lin

      juni 22, 2013 at 17:05

      Det er vel verdt det og i mellomtiden mens den har lagt der,hadde du kunnet hatt myke føtter 🙂
      Dessuten en eller annen film eller serie eller strikke etc gjør du vel slik at du kan gjøre det mens de virker 🙂 hent de frem 🙂

  3. Tove Eggen

    juni 22, 2013 at 10:52

    Kan fortsatt ikke tro at jeg ikke bare har gjort dette for lengst! Det trengs – for å si det sånn…haha…;)

    • Lin

      juni 22, 2013 at 17:10

      Bare å sette i gang egentlig 🙂

  4. Melissa

    juni 22, 2013 at 11:43

    Omg, jeg lo så jeg grein med lydeffektene i videoen…lol!

    Men altså…det virker litt skummelt spør du meg. At man flasser såpass mye, er det mulig å fjerne for mye hud der sånn at det er vondt å gå?

    Eventuelt at man flasse og pirke på sånn at du kan får sår? Nei…er nok litt skeptisk….jeg holde meg til min fotfil fra Body Shop, den er fantastisk!

    • Lin

      juni 22, 2013 at 17:20

      Melissa enig med deg at muzakken kunne med fordel byttes 🙂
      Det er faktisk MYE enklere å file for mye hud av med en fil om man skulle gjøre det feil ( på våt hud fex er det ikkje alltid man er flink å kjenne etter om man tar den døde eller begynner på den friske nye)
      Baby Foot er sjekket ut hos både lege og fotterapeut og det finnes INGEN farlige ingredienser i dem. Kun slike som mildt ,men effektivt fjerne DØDE hudceller og ikkje friske.

      Siden du skal bruke dem max 4 ganger pr år og vi har i snitt ca 20 lag hud skal du jaggu sitte lenge før du har slipt av såpass at du når inn til vevet ;)Og pirking skal du uansett ikkje gjøre-flassingen skjer av segselv 🙂

      Før sa de at vi kunne sove med dem,,en noen var det for mye for,så nå sier de 2 timer.
      Du må gjerne være skeptisk og det er sunt,man skal IKKJE ta alt for god fisk.
      Det skaper debatt og opplysning 🙂

      Har du fler spørsmål så kan du skrive de her eller sende meg en mail 🙂

  5. Maria Terzan

    juni 23, 2013 at 22:26

    Jeg finner liksom aldri anledning til dette. Om sommeren går jeg bare uten sokker…og er redd for den sjenerende flassingen…om vinteren tenker jeg ikke på det 😛 he he

    • ~Lin

      juni 23, 2013 at 23:10

      Aldri følt det var noe sjenerende-min flassing har stortsett vært i dusjen,men føttene har blitt pRRRRetty etterpå 😉

  6. Maria Terzan

    juni 24, 2013 at 00:16

    Ja det tror jeg på 🙂

  7. gruuu

    mai 1, 2014 at 22:40

    Ååå neiiiii…..tok baby foot for tre dager siden…leste ikke det der m fotkrem før nå…og har smurt føttene om kvelden, sukk (googlet babyfoot nå for å lese hva andre syns..)men har begynt å flasse idag..så forhåpentligvis ikke ødelagt alt.

    • ~Lin

      mai 1, 2014 at 23:11

      veldig dumt at de i butikken ikkje sa noe til deg. Flasser du så håper eg det fortsatt fungerer, husk ikkje noe mer krem nå før du er ferdig :))
      Lykke til :))