iknowthatmagazine.com

STJÆL PRODUKTENE TIL KIDSA!

Baby + Mammae = Samme produkter?

Ja det er faktisk mulig 🙂

Lavendel er en reddende engel for baby og mamma og man kan fint bruke Lavendel rett på putevaret eller tinningen for beroligende massasje.

Kjempefint om babyen ikke vil sove,eller om du selv er sliten,men ikkje finner finne ro.

Et par dråper er nok. Lavendel  kan brukes ufortynnet direkte på hud – også babyhud!

Til et deilig, beroligende og søvndyssende bad for begge anbefaler eg Lavendelbad fra Dr. Hauschka.

Orker du ikke bade – eller ikkje har den muligheten,kan du fint bruke Moor Lavendender Body Oil  fra Dr. Hausckha som er svært beroligende istedet og denne finnes i de fleste helsekoster landet over.

Et annet smart produkt til dere begge ( – og resten av familien ) er Sheabutter.

Bruke  gjerne  under svangerskapet for å unngå strekkmerker og underlivet for mer elastisitet ( jepp, I said it! )

Etter fødselen er Sheabutter super for dere begge, både som babymassasje( pappa; husk mammamassasjen) og hudkrem til ansikt og kropp. Sheabutter er gjerne best på lett fuktig varm hud for å lettere smelte.

Ren Sheabutter kan lukte veldig stramt, men i kremer/lotion o.l så får du kun de gode effektene uten lukten.

En god mamma og baby balm er MA Shea Balm med ringblomst fra Maria Åkerberg. Den er veldig fin på såre brystvorter også!

En av mine favoritter er alikevel Jojobaolje som fungerer som badeolje til mamma og baby.

Den renser både babyansikter og stumper. Er vannavstøtende og kan brukes som håndkrem og makeup fjerner – genialt!

Alt-i-ett-på flaske likssom eller hva?

MA Baby Oil fra Maria Åkerberg er super til både mamma og barn og kan veldig lett bli en av dine go-to produkter da du også fint kan bruke denne selv før barnet er født. Brukes forebyggende mot strekkmerker som Sheabutter nevnt ovenfor.

Så da er det bare å fylle opp, og du – du trenger ikke være gravid eller ha småbarn for å ha utbytte av disse produktene!

Har du prøvd noen av disse eller lignende?

Har du noen spørsmål så skriv gjerne under i kommentarfeltet 🙂

Comments

comments

12 Comments

  1. Tove Eggen

    juni 18, 2013 at 07:05

    Er det bare jeg som alltid får lys til å spise Sheabutter? Jeg vet at det ikke er godt, men…lysten er der for det! AKkurat som rå kjøttdeig da jeg var liten…haha! (Rart jeg er tjukk lzzm).

    • ~Lin

      juni 18, 2013 at 11:37

      haha Tove vi har alle hatt lyst å spise mye rart…men eh Sheabutter -nope,ser lekkert ut da !!

      Nesten som en deilig is;)

  2. Caroline

    juni 18, 2013 at 07:45

    Jeg er så heldig å ha fått privat hudpleie-time av Lin, og you know what? Huden min er så mye bedre etter at jeg byttet til anbefalte produkter. Nå smører jeg ansiktet med jojobaolje til 200 kroner morgen og kveld isteden for olje til 600 kroner, og jeg har så mye bedre hud. Jojoba anbefales hvert fall her! Tusen takk, Lin!

    • Sonja Durand

      juni 18, 2013 at 08:37

      Og huden din blir ikke fet av det?

      • ~Lin

        juni 18, 2013 at 11:26

        Sonja Jojoba er egentlig ikkje så fet,den balanserer tom uren hud.Så passer for all hud egentlig;)

      • Caroline

        juni 18, 2013 at 13:07

        Ikke i det hele tatt! Den har blitt mye bedre bare på et par uker. Jeg har tørr hud som lett bryter ut, og for meg har det fungert veldig bra. Det står på den at den passer like godt til tørr som til fet hud pga sin rensende egenskaper. Var først litt skeptisk selv, men her har den gjort mirakler. (Og jeg har prøvd mye pga problemhud!) Lin er best!

    • ~Lin

      juni 18, 2013 at 11:25

      Åh så kjekt skjønne Caroline 😉
      Veldig glad på dine vegne at du har hatt så fin effekt av den 🙂

      Kan i grunnen brukes til alt inkl håndkrem som er vannavstøtende 😉
      Tusen takk for veldig hyggelige ord:)
      Klemmeting

      • ~Lin

        juni 18, 2013 at 14:36

        <3

  3. Ag

    juni 18, 2013 at 21:35

    Mange gode kombo mamma-kid produkt! Då Lola mi var bebis brukte eg i.d sitt mineral veil (pudderet som inneheld masse sink) på stumpen dei få gonga e ho var raud. Snakk om luksusbaby! Funka som bare det! Ellers bruka eg mykje av hennar ting (iallefall som var meint for ho i utgangspunktet), som dusjolje/såpe, body lotion frå Estelle&Thild, osv. Mildt for begge og billig i lengda!

    • ~Lin

      juni 18, 2013 at 22:06

      haha Ag luxus baby 😉
      Estelle & Thild har også kjempefine produkter 🙂

  4. Anne

    juni 21, 2013 at 20:20

    Jeg bruker babykremen «Lykkelig som liten» både i ansiktet og resten av kroppen og jojobaolje for å fjerne mascara 🙂

    Men et lite NB: Lavendel har hormonforstyrrende effekt lærte vi på medisinstudiet (og de er også listet som hormonforstyrrende i testene til Grønn Hverdag).

    • Lin

      juni 21, 2013 at 21:33

      Hei Anne super tips med Lykkelig som Liten. Kjente ikkje til denne kremen og et supert tips-takk 🙂

      Ang Lavendel så har du rett i at det kan være allergifremkallende og muligens være homonforstyrrende.

      Det finnes mye mer lumske ingrediense kremer som folk både smører på barna sine og segselv som eg er mer redd for enn lavendel,men det er fordi eg har jobbet med dette både privat og i aromamassasje sammenheng og sett utrolige resultater.

      Jojoba er som nevnt over et av mine favorittprodukter da den kan brukes til nesten alt…kanskje med unntak av å luftene hundene 😉
      Fantastiske for menn også 😉