iknowthatmagazine.com

DIY-ISH: SVIR DET MELLOM BEINA DINE OGSÅ?

Vi får de alle mann (jeg sier alle fordi jeg vil ikke eksludere skinny-chicks bare fordi lårene deres ikke disser – stakkars 😉 )

INDRE LÅR SVIE!

På utsiden av vår fantastiske maxikjole, babydoll eller blomstrete skjørt så er det få som ser at for hvert eneste steg vi tar, så gnisser det ene låret mot det andre helt til vi sitter igjen med frisk rosa og svidd hud mellom beina.

Åh – smerte!

Og er det ikke en merkelig form for vondt også? Først er det bare irriterende, så blir smerten fra den tynne huden som kjennes ut som om den detter av, så intens av man får «svir mellom beina gangen».

Ahh…den klassiske cowboy-gangen, som vi tror ingen legger merke til…

Hvor vi stapper litt av stoffet fra kjolen eller skjørtet mellom beina mens vi går, uten å stoppe opp i samtalen med folk rundt oss som ikke en gang tør å se ned for å sjekke hva i alle vi egentlig driver med der nede…

Problemet er jo at vi må fortsette å stappe kjolen mellom beina – den holder seg tross alt på plass i maks 30 sekunder. Men vi gjør det fordet – smerten er tross alt på topp nå!

Så, når sommervarmen virkelig står på, og saltvann blanda med fuktig luft virkelig setter inn nådestøtet på området, kan man ikke annet enn å praie første taxi hjem – no more walking for you!

 

Men, hva hvis det fantes en løsning for dette uber alvorlige problemet? Noe som man ikke trenger å kjøpe eller se utallige youtube-videoer for DIY-kremer for å fikse?

 

Vel, selv om jeg ikke skal påstå at jeg er den eneste som gjør dette (selv om jeg ikke klarte å finne det på Wikipedia en gang!), så er jeg ganske sikker på at dette er det enkleste og ikke minst, mest behagelige trikset jeg noensinne har funnet på (…usikker på om det er en bra ting…)

 

Klipp opp leggingsene dine!

 

Gode gamle bomullsleggingser som gutta hater, og vi jenter elsker alt for mye for vårt eget beste.

tove iknowthatmagazine maxi kjole lår svie           tove iknowthatmagazine maxi kjole lår svie III

Klipp de av rett over kneet (eller høyere avhengig av hvor mye du…byr på deg selv…) Tre dine nye leggings-shorts på deg under kjolen og nyt hvordan du nå kan sprade uanfektet uten at låra har verste kline-session på gang!

tove iknowthatmagazine maxi kjole lår svie II

 

BARE HYGGELIG!

tove iknowthatmagazine maxi kjole lår svie IIII

Ikke klipt lugg – bare gamle bilder fra da jeg fant opp dette geniale trikset!

Men det er selvfølgelig ikke alt! Det viser seg at oppskjærte leggings er den diggeste sommer-joggebuksashortsen for late dager i heimen, under litt for korte olashortser og forsåvidt til joggeturer…for de som bryr seg om sånt…

HVA ER DITT BESTE TRIKS FOR DETTE ALVORLIGE PROBLEMET?

TROR DU AT DU KOMMER TIL Å KLIPPE OG LEGGINGSENE DINE OGSÅ NÅ?

VAR DETTE OVERRASKENDE NYTTIG, ELLER NOE HELT ANNET?

HAHA – I WANNA KNOW! 😉

 

Les mer om Tove HER!

Comments

comments

Er det noe du burde vite om Tove Eggen, så er det hvor lidenskapelig hun er. Lidenskap er visstnok nøkkelen til livet, jobb, familie, kjærlighet, venner og alt der i mellom. Hun ELSKER jobben sin som makeup-artist, stylist og livsstilsjournalist, og etter 10 år i bransjen (Oslo/London/Barcelona) er hun fortsatt lidenskapelig opptatt av å finne nye måter å formidle mote og sminke. Som tidligere skjønnhetsredaktør i magasinet Woman, makeup-lærer ved 2 makeup-skoler i Oslo og ukentlige mote og skjønnhetsartikler på Klikk Mote og i Det Nye, er Tove opptatt av at leserne skal lære, le og leve godt. Og aldri få dårlig samvittighet!

40 Comments

  1. Maria Terzan

    June 13, 2013 at 11:30

    Absofuckinglutely!

    • Tove Eggen

      June 13, 2013 at 11:42

      Hør-hør! 😉

  2. Lin

    June 13, 2013 at 11:33

    au!!!! i can feel the pain,selvom eg aldri har opplevd nett denne.
    Lurt tips!og kanskje også nyttig for de tynne som ofte føler seg for smal i lårene til å gå med supertrange små shorts ( yes finnes dem også nemlig-not me )

    Ellers vil eg nevne at Lush har kroppspudder som fex silkyunderwear som er genialt for dem som blir varm under puppene eller valkene eller lårene? bare vil at kroppen skal føles silky-very nize
    Finnes i flere variasjoner tom fotpudder for de som blir varm på bena og ikkje har tid å vente på fryseren 😉

    • Tove Eggen

      June 13, 2013 at 11:42

      Ja, hørt om den – men funker den hele dagen liksom?

  3. Sonja Durand

    June 13, 2013 at 11:41

    Godt tips! Jeg har noen ganger smurt med med fet krem, ala vaselin eller Ardens 8 hour cream. det hjelper mot gnissingen, også når man har begynt å bli litt sår. Lurt å ha i veska, for det hjelper også mot gnagsår på føttene!

    • Tove Eggen

      June 13, 2013 at 11:43

      Ja, jeg prøver også å smøre – men med hele dager i sola så hjelper det liksom ikke nok! Men det lindrer i allefall 🙂

  4. jeanette

    June 13, 2013 at 11:58

    Hurra for ærlige artikler! Mine lår får brannsår hver sommer, og jeg har rett og slett gitt opp å gå i kjole eller skjørt! Men nå skal jeg grave frem ett par gamle leggings og klippe i vei 🙂

    • Tove Eggen

      June 13, 2013 at 12:10

      Ja, hurra for at det er flere enn meg! haha, begynte å bli bekymra 😉 Klipp i vei og tro meg – en helt ny verden åpner seg!

  5. Lin

    June 13, 2013 at 12:00

    Tips fra en kunde på lush :

    ha med litt i en liten boks/ reisestørrelse flaske og en liten myk børste i vesken.
    Dette pudderet er superfint ( ikkje å forbinde med sånn tungt ekkelt talkum) Hunden føles silkete og vil gjøre at du ikkje føler deg så varm.

    • Tove Eggen

      June 13, 2013 at 12:11

      Må testes, asap! Men jeg beholder fortsatt leggingsshortsene mine – they’re just sooo comfy!!haha

  6. Lin

    June 13, 2013 at 12:31

    eg har fremdeles *sykkelshorts* fra da de var superhotte,men mine er med blonder-er vel litt samme greien? Elsker de!!!!

    • Tove Eggen

      June 13, 2013 at 12:50

      Ja, klart det går! Bare ikke la de stikke fra – haha, jeg setter motestreken ved blondeshorts a la Beverly Hils 90210 assa 😛

  7. Lin

    June 13, 2013 at 23:52

    😛 og bobby socks?

  8. Melissa

    June 14, 2013 at 21:19

    Omg, det var rett før jeg la ut en kommentar på akkurat dette tema!

    Jeg har også klippet gamle leggings, men må si at dette løsning kan brukes på gamle tights/strømpebukse også. Bare være litt forsiktig at du ikke klippe for kort 😉

    Jeg har akkurat kjøpt noen av disse her:http://www.amazon.com/Jockey-Womens-Hosiery-Skimmies-Slipshort/dp/B009GWZIEQ/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1371244364&sr=8-1&keywords=jockey+short

    De er så fint at det er nesten like greit om de vise litt! haha! En annen ting er fra Spanx:

    http://www.amazon.com/Spanx-Skinny-Britches-Short-901PSH/dp/B003F5RSWK

    Det er viktig å ikke kjøpe disse for små, for det er ubehagelig når det er varmt og man blir så klamt…

    Jeg har prøvd Lush sine pudder, og de lukte jo godt og er bra ellers på kroppen men ikke god nok (for min del) å holde vekk brannsår på lårene….

    Jeg har hørt at silikon basert glidemiddel skal også fungere veldig bra. Den har jeg ikke prøvd. Har også hørt at det kan fungere med Compeed anti gnagsår stift. Der har du mine tips 🙂

    • Tove Eggen

      June 14, 2013 at 21:26

      Haha, så morsomt! Men jeg har fortsatt Patent Pending assa 😛 haha…Veldig fine, men ruller de ikke ned? Har alltid det problemet med disse typene. Tynne leggings eller tights funker så bra og er så behagelig, at jeg holder meg til det – men skal teste ut Lush og kremer just for fun (oh, and because it’s my job…darn’it..haha) Klemmer fra Tove

  9. Melissa

    June 15, 2013 at 12:36

    Ja, de ruller ned hvis man kjøpe for små størrelse. Jeg bruker lette tights eller leggings mest, men hvis jeg skal har litt ekstra hold-in effekt og det er sommer så vil jeg nok bare går med Spanx eller noe lignende. Men bare for noen timer-jeg har hørt at folk går med hold-in truser osv til hverdag og det skjønner jeg ikke i det hele tatt….Det hadde jeg aldri klart. Be proud of your belly I say! 🙂 Men ingenting galt med å ønske seg en slankere silhouett i bodycon kjole heller! Bare at jeg synes det er synd hvis kvinnfolk må bruke ubehagelig undertøy mer enn bare en gang i blant 😉

    • Tove Eggen

      June 15, 2013 at 17:39

      Kunne ikke vært mer enig! 🙂 Ja til å kunne forme kroppen sin med undertøy, slik at klærne faller slik de er lagd – nei til å endre på kroppen, det får man da heller gjøre med mat og trening hvis man vil..(hvor er viljen min!?) haha…Klemmer fra Tove

  10. Lin

    June 15, 2013 at 20:40

    eg sku ønske eg kunne bruke sånn hold in greie,men noe med de gjør at eg ser veldig gravid ut. Min lutefiskmage blir plutselig en rund badeball/babymage-tom damen i undertøybutikken sa det var penere med Muffin Top enn babymage på meg haha
    -noen av oss bare må leve med den kroppen vi har haha

    Tove når du finner den viljen,eller event googler den sant? sender du meg link?

  11. Maja

    June 18, 2013 at 11:07

    Tips til noe som ikke synes i det hele tatt
    Compeed gnagsår stift
    Smøres på innsiden av begge lårene og vips gnikkefrisone.
    Stiften kan jo enkelt taes med på svettestranda så du kan fylle på før du gnikker deg hjemover igjen også 🙂

    • Tove Eggen

      June 18, 2013 at 11:19

      Oj, oj oj! DET var lurt! Og det funker altså? Aldri prøvd sånn stift på beina engang så dette kan bli morsomt..haha…Klemmer fra Tove

      • Ingrid

        June 24, 2013 at 20:50

        Det funker veldig bra! Anbefales på det sterkeste:)

  12. Ag

    June 19, 2013 at 10:40

    Har tydd til dette trikset lenge sjøl. ALDRI om eg går med låra bare mot kvarandre i sommarheten. Sjølv med korte skjørt må eg ha tights under.

    • Tove Eggen

      June 22, 2013 at 11:09

      Haha, hør hør!

  13. Pingback: HVORDAN PAKKE NÅR MAN VIRKELIG IKKE HAR PEILING… - iknowthatmagazine.com

  14. mia

    June 28, 2013 at 11:48

    Godt å få litt fokus på dette problemet! For to-tre(fire?) sesonger siden var det inn med sånne sykkeltightslengde på tightsen, og det var da jeg oppdaga dette! Det redder rett og slett sommeren. Greit nok at det blir litt varmt med en liten bomullstights på sommeren, men det er såååå verdt det! Jeg har prøvd gnagsårstift, og for min del varer det et kvarters tid før effekten forsvinner/det starter å brenne. Det er noe med det at hele låra blir så forbaska klamme og dissete. Jeg kjøpte også noen utgver med blonder nederst, og de funker jo mot gnissinga, men syns blinder stikker/klør/stremmer såpass at de er kun til nødstilfeller! PS Det andre positive med å ha en tights til midt på låra er for de av oss som liker skjørt og kjoler som maks rekker til knærne, og ikke beveger seg like grasiøst og ladylike i en hver situasjon, så slipper andre å se noe de ikke vil når man bøyer seg etc. 🙂 DU er god Tove!

    • Tove Eggen

      July 25, 2013 at 13:14

      Tusen takk for det, Mia! Og jeg er helt enig! De siste dagene har jeg sportet en så kalt “skater-dress” som er fantastisk sommerlig, men ikke ment for å bend-over akkurat, haha…men heldigvis passer det perfekt med skjært opp tights til dette også, mye mer behagelig og tightsen er såppas tynn at det ikke blir for varmt…love it! 🙂 Klemmer fra Tove

  15. Julie Hjermstad

    July 2, 2013 at 20:13

    Åh, dette er jo det mest irriterende på sommeren! Hater det 🙁
    Kanskje jeg prøver meg på “sykkelshortsen”

    • Tove Eggen

      July 25, 2013 at 13:14

      Sykkelshortsen både under shorts, skjørt og kjole er helt lov og ser overraskende bra ut! haha 😉

  16. Eva Helen

    July 22, 2013 at 22:51

    Jeg lo så godt av innlegget ditt nå ,for jeg kjenner meg så igjen.For rundt 20 år siden gikk jeg i kjoler og kjørt støtt og opplevde akkurat det samme..au…Men jeg fant ut at så lenge jeg brukte strømpebukse så gikk det fint,men uten var det ett stort problem.Nå har jeg hørt det har kommet noe man kan “klistre”på hver sin side av vært lår,så man slipper dette problemet men om dette funker vet jeg ikke.Vet det har også kommet til arm huller også for å hindre svette på klær som eks.
    Takk for tipset med tightsen ,for det kommer godt med nå .

    • Tove Eggen

      July 25, 2013 at 13:15

      Haha, så bra! Nei – strømpebukser kan man jo ikke styre med på sommeren, lenge leve oppklipte tights si! 😉 Klemmer fra Tove

  17. Glamella

    July 23, 2013 at 21:41

    GENIALT!!! At jeg ikke har tenkt på det da gitt 🙂 Takk for supre tips, som alltid. Må løpe å hente saks nå…..

    • Tove Eggen

      July 25, 2013 at 13:15

      haha, ja – det var litt sånn “er jeg et geni”-øyeblikk da jeg kom på det! …nei da…jo da…haha…;)

  18. Katrine

    August 4, 2013 at 20:48

    Siden mine disselår er for stygge til at jeg slipper dem helt løs, men heller fanger de i en hudfarget strømpebukse, har jeg ikke hatt dette problemet, før i år. I år gjennoppdaget jeg nemlig strømper og strømpebelte. Übersexy, man føler seg som en gudinne og oser sex, helt til man har gått mer enn 500 meter, øverste delen av låra gnisser og man plutselig innser at man går som en ku. Ikke en våryr ku, slik som de man ser slippes på beite på våren, men som en dødsdømt ku, en ku på vei til slakt. Jeg måtte hjem og hoppe rett i tighsten, så nå blir det no more stockings på meg før gnisse og disselåra er borte!

    • Tove Eggen

      August 5, 2013 at 13:11

      Haha, det var da voldsomt Katrine! Tren med et smil og test ut oppklipte tights, det funker som fy! 😉

  19. Marlin

    August 9, 2013 at 08:10

    Sååå godt å høre det er flere som meg!
    I flere år har jeg trodd jeg er den eneste med sykkelshorts under kjolen…
    I love it!
    Gina tricot har dem til 59-60 kr… I alle fall på sommeren!

    • Tove Eggen

      August 9, 2013 at 08:26

      Haha, nei – langt derifra! Men jeg finner aldri ferdiglagde bomullstights som er korte og uten blonder – jeg får sjekke Gina neste gang jeg er i Norge 😉

  20. Pingback: ET ÅPENT BREV OM 2013 - iknowthatmagazine.com

  21. Pingback: HVORDAN ER VÆRET I BARCELONA OG HVA PAKKER MAN I KOFFERTEN? - iknowthatmagazine.com

  22. Lill M

    July 7, 2014 at 20:46

    Se hva jeg fant da jeg søkte etter en løsning på problemet; http://www.bandelettes.com/shop/ Søtt og muligens en god ide?

    • Tove Eggen

      July 8, 2014 at 15:25

      Spennende! Er litt redd for at de ikke går langt nok opp, jeg får det akkurat det lårene begynner – men veldig kult at noen lager noe for problemet! Takk for tips!