iknowthatmagazine.com

FAVORITT SMINKEMERKER: Yves Rocher Rocker Brakka!

Yves Rocher er en stor favoritt hos iknowthatmagazine.com – et av få merker som klarer å være rimelige, god i kvalitet OG dyre- og naturvennlige!

Her i Sør-Europa er Yves Rocher STORT. Butikker overalt, med hudpleie og spabehandlinger i butikkene (!). Det er litt som The Body Shop i Norge egentlig, og spanjolene elsker det (Fransk merke for så vidt).

I Norge må man nøye seg med nettbutikk – men heldigvis har de virkelig en av de best fungerende nettbutikkene også! Alltid masse gratis-prøver, gaver og gratis frak hvis du handler for over kr 150. Og ja, ikke minst – HELT TOLLFRITT!

Men, bare for å være et enda kulere merke, så driver også Yves Rocher med treplanting – that’s right, they’re giving back! Tanken er at siden produktene til Yves Rocher er såpass plantebaserte, så må de også sørge for at naturen holder seg. Derfor har de alltid visse produkter som ved salg, går til å plante ett tre. Yves Rocher Norden har nemlig bestemt seg for å plante minst 5 millioner trær til å redde monarksommerfuglen i Mexico, øke bevisstheten i Brasil, bevare det biologiske mangfoldet i Senegal og gjenplante i Etiopia.

DETTE kan vi veldig godt like!

plant for planet yves rocher iknowthatmagazine

OG i morgen, den 5 juni – er det verdens naturdag, så for å være üüüber-koole, så har YR gjort hele Juni-måned til trærnes måned og ALLE salg gir planting av ett tre! Og for å gjøre det hele enda lettere for oss, kjører de masse tilbud og alskens deiligheter…LOVE?

Jeg bruker jo Yves Rocher MASSE i videoene mine og på jobb generelt, men hvis du er lit lost på hva som er best, så er dette favorittene mine (trykk under bilde for mer info om produktet):

(adlinks)

 

Men – de driver ikke med kjøpepress heller, så hvis du ikke trenger noe nytt på hylla akkurat nå, så er alt som skal til for å plante i allefall ett tre, å like https://www.facebook.com/yvesrochernorge !

That’s it, enkelt og greit – just the way we like it!

Så, det var dagens glad nyhet – over og ut…Noen som har Yves Rocher favoritter jeg ikke har fått med meg?

 

 

Comments

comments

Er det noe du burde vite om Tove Eggen, så er det hvor lidenskapelig hun er. Lidenskap er visstnok nøkkelen til livet, jobb, familie, kjærlighet, venner og alt der i mellom. Hun ELSKER jobben sin som makeup-artist, stylist og livsstilsjournalist, og etter 10 år i bransjen (Oslo/London/Barcelona) er hun fortsatt lidenskapelig opptatt av å finne nye måter å formidle mote og sminke. Som tidligere skjønnhetsredaktør i magasinet Woman, makeup-lærer ved 2 makeup-skoler i Oslo og ukentlige mote og skjønnhetsartikler på Klikk Mote og i Det Nye, er Tove opptatt av at leserne skal lære, le og leve godt. Og aldri få dårlig samvittighet!

18 Comments

  1. Mette

    juni 4, 2013 at 21:04

    Skal prøve å bestille herfra! Var i Spania for litt siden, men endte med Chanel, Dior og Lancome i taxfree butikken. Og nå vet jeg ikke om jeg liker skyggene engang! Men hvis du sier at dette er bra, skal jeg inn kikke……også planter de et tre også! Kult:)

    • Tove Eggen

      juni 4, 2013 at 21:13

      Ja, spesielt i forhold til pris så er de fantastiske! MAC vil alltid være mine favoritt øyeskygger, men Chanel og Dior er spesielt dårlige på skygger (dryss helvete!)…sorry…Lancome funker bra :)Treplanting liker vi!

      Rop ut hvis det er noe spesielt du trenger, så kan jeg tipse deg spesifikt også!

      Klemmer fra Tove

  2. Annelen Kvam

    juni 4, 2013 at 21:36

    Woops, der røk jeg visst på en smell. Masse produkter til bare 200kr:p

    • Tove Eggen

      juni 5, 2013 at 06:24

      Haha – vel, i det minste 200 kr med god samvittighet! Og ja – er det ikke overraskende hvor mye man får OG ikke minst disse gavene? Hva endte du opp med? Klemmer fra Tove

  3. Lin

    juni 4, 2013 at 21:47

    YR er et av mine store favoritter!!!!
    Har vært superfan siden de startet med katalog og nettbutikk.
    Dog har ikkje vært flink med makeupen,men hudpleien er SUPER,
    Solproduktene har vært favoritter lenge,samme med Riche serien-den er bare digg.
    Og Inositol vegetal,spesielt er det superlurt med REFILL av kremen hæ?????
    Listen er lang,endel av disse vil du se igjen i hudinnlegg senere.

    Ellers Tove thank ju spank ju for å rave sånn over YR og gi et superflott innlegg og tipse om masse flott makeup!!!

    Og det at de planter trær er genialt,enda mer genialt er at de IKKJE tester på dyr!!!

    • Tove Eggen

      juni 5, 2013 at 06:26

      Of course! Yves Rocher får ALT for lite omtåle i skjønnhetspressen, spør du meg! Jeg har vært omvendt – tatt meg litt tid å få øynene opp for hudpleien også, men sminken er virkelig overraskende god. Ikke bare i forhold til pris, men også generelt 🙂

      Natur- og dyrevennlige merker vil vi ha mer av!

      Klemmer fra Tove

  4. Jeanette

    juni 5, 2013 at 06:21

    Skal definitivt sjekke ut YR!:) Gode produkter til en grei pris, som ikke tester på dyr – og som gir tilbake! Det kan jeg virkelig like!:)

    • Tove Eggen

      juni 5, 2013 at 06:27

      Hør hør! Det er nesten som å finne nåla i høystakken, men sånne merker finnes heldigvis 🙂 Rop ut hvis du lurer på noen av produktene! Klemmer fra Tove

  5. Beate

    juni 5, 2013 at 06:32

    Oi så billig. Tror jeg må innom å plante noen trær 😉
    Takk for tips!

    • Tove Eggen

      juni 5, 2013 at 06:34

      Haha – plant i vei! 🙂 Og bare å si ifra hvis du lurer på noe om et produkt! Klemmer fra Tove

  6. Renate

    juni 5, 2013 at 10:39

    Sånn! Der fikk jeg også plantet litt trær :o)

    • Tove Eggen

      juni 5, 2013 at 16:35

      Woho! ME LIKES TREES! 😉 Hva ble det?? Klemmer fra Tove

  7. Anne-Grete Kvernevik

    juni 5, 2013 at 13:24

    YR har vore en av mine favorittar heile mitt sminke- og hudpleieliv, og har vel handla på postordre derifrå frå før eg var 18 og måtte få mamma si underskrift for å sende inn bestillinga.. Ah, good times! Eg har ikkje testa noko særlig sminke derifrå, men det må endrast på skjønna eg!

    • Tove Eggen

      juni 5, 2013 at 16:39

      ahh…postordre! Det var magiske og laaange ventetider det 🙂 Får meg til å tenke på fotoposer av en eller annen grunn…haha…Ja, sminken er topp og veldig enkel å bruke! Veldig basis-produkter, som er ganske greit så man ikke går seg vil i makeupartist-kolleksjoner heller! I forhold til pris, så er sminken helt fantastsik – og, øyeskyggene er langt bedre enn det Dior og Chanel presterer (ugh!)… Klemmer fra Tove

  8. Lin

    juni 5, 2013 at 16:07

    Eg sendte inn en mammutordre,men den var for stor for YV? Sur nå……..måtte gjøre den mindre fordi eg aldri har handlet på nett på lenge,bare via sånn katalog ( they dont trust ya :P) jaja tenkte eg får dele opp da. Vips slips en ordre og da fikk eg sporenstreks mail om at eg fikk hundre kroner i avslag på neste ordre innen en uke ( som eg skal alikevel siden denne måtte deles opp) så da så-FÅ hundre kroner for å handle noe eg sku ha alikevel jepp me løws

    • Tove Eggen

      juni 5, 2013 at 16:40

      Haha, serr? Noen ganger så lurer jeg på om YR skjønner hvor «snille» de er! haha…ok, jeg skal ikke ta helt av heller for man bruker jo penger på de, men jeg digger konseptet. Frakten er jo gratis uansett så, hot tips til dere som skal ha en del. Del opp ordre – få 100kr!
      Klemmer fra Tove

  9. Beate

    juni 5, 2013 at 19:07

    Føler meg litt slem, men hadde sååå lyst på en annen gave man kunne velge fremfor å plante tre 😮 Iler inn på Facebook og liker så får jeg plantet ett tre derifra, hehe.

    • Tove Eggen

      juni 5, 2013 at 19:21

      Haha – de planter tre ved hvert kjøp i heeele Juni uansett, så nå kan du ha god samvittighet igjen! Klemmer fra Tove