iknowthatmagazine.com

TV’EN MIN OG MEG: ET LANGVARIG KJÆRLIGHETSFORHOLD! (And that’s ok!)

Du kan ta telefonen min,skoene mine,klærne mine-ja til og med sminken min, men TV’en min får du aldri!
Hjelp tenker du sikkert nå, og ser for deg ei halvsliten kjærring med håret til alle kanter, uten sminke og med hullete joggedress;)
Men så ille er det ikke. Jeg har bare ett dypt og inderlig kjærlighetsforhold til min kjære TV, og da spesielt til alle seriene jeg følger med på. Jeg er ei helt (middels) normal jente (dame) på 25 år som er gift og har ei datter på snart 3.
Som hjemmeværende småbarnsmamma trenger man innimellom en liten virkelighetsflukt. For lets face it!-Det er slitsomt å være mamma uansett hvor givende det er.
Og det er her seriene kommer inn. For jeg ELSKER tv-serier! Kveldene mine fylles med vampyrer, sjarmerende seriemordere, antifeministiske menn fra 60 tallet, kamper om troner, hevnlysten dame med falsk identitet,  syngene tenåringer, og smarte detektiver med ultramoderne teknologiske duppeditter !

Ingenting er som å synke ned i sofaen sammen med min mann etter at datteren vår er pakket inn i dyna- Sette på en av seriene vi følger med på og  bare koble av.
Og jeg lever meg inn i seriene med stor innsats.
Jeg gråter over de som ikke fikk hverandre, hopper og jubler når seriens bad guy får som fortjent, og smeller knyttneven i bordet av sinne når jeg føler noe er urettferdig!

Som dere sikkert skjønner så er jeg over middels interessert i serier(og film) noen vil vel gå så langt som å kalle det for en last, men for meg er det ren nytelse- my guilty pleasure!

Jeg vil ta for meg ulike serier hver uke hvor jeg vil komme med tips til hva dere bør styre unna, og hvilke dere bør fylle opp popcorn bollen og bare nyte.. Da er det også viktig at dere kommer med tips til hva dere vil at jeg skal skrive om.

Dette var da en kort intro om meg og min seriegale verden. Håper dere følger meg videre 🙂
Nå er det en episode med Game of Thrones som venter på meg!

 

Les om Jeanette HER!

Comments

comments

Når Jeanette ikke løper etter en vilter treåring, trives hun best i sofakroken med sin mann, en tv-serie eller ti og ett glass rødvin. Ellers er hun glad i å lage mat - og dele den med gode venner og famile. Hun har dessuten kronisk munndiarè og elsker å skravle!

11 Comments

  1. R

    mai 26, 2013 at 09:52

    Endelig er det lov å si høyt at man elsker tv og serier! Gleder meg til og lese vider, og til å se nye serier etter anbefalinger her 🙂

    • jeanette

      mai 26, 2013 at 10:24

      Takk for det:) kom gjerne med forslag til hvilke serier du vil høre mer om. For eks en serie du ikke er helt sikker på om du skal begynne å se på. Jeg tar saken!;)

  2. Ag

    mai 26, 2013 at 11:08

    Ser du på The walking dead?? Om du gjer det MÅ du lage en artikkel på den og koffor absolutt alle andre i heile verda bør sjå den og elske den. Og American Horror story… Elsk!
    Er ellers ikkje noke særlig spesifikk tv-slave, men kan godt bli en 😀

  3. jeanette

    mai 26, 2013 at 13:10

    The walking dead er en av mine favoritt serier og ligger på topp 5 lista mi:) skal definitivt skrive en sak på den! American Horror story har jeg hørt mye bra om og har tenkt til å ta en titt på. Men er skikkelig lettskremt så får se på den i dagslys;)

    • Ag

      mai 27, 2013 at 20:08

      Åh, den er jo litt skummel då, men sånn deiligskummel. Slukte sesong 1 på dvd og går no og venta på sesong 2 skal sleppast. Ååååå, dokke snakka om The 4400 der nedafor… Gud som eg elska den serien! Huska eg skulka jobb en dag kun for å ligge på sofaen og sjå på. Vart skikkelig forbanna og vonbroten når eg fann ut at den blei tatt av lufta! Dei kunne jo i det minste laga en spelefilm til slutt for å avslutte skiten. Fann forresten et av mine yndlingsband gjennom serien; Thirteen senses, dei spela den «Into the fire» i en av episodane.

  4. Christina

    mai 27, 2013 at 11:05

    Så gøy at du er i gang å skriver om tv serier! Lykke til! Om du skulle begi deg inn i serieverden på Netflix og HBO også, er mine/våre ( historie/eventyr/sifi ) favoritter Game of Trones, Wikings, 4400 og V. Kan anbefales:) hilsen Christina

  5. jeanette

    mai 27, 2013 at 17:30

    Tusen takk Christina!:)
    Game of Thrones er en av favorittseriene;) Vikings har jeg akkurat begynt å se på faktisk. 4400 var en storfavoritt før!:) men den serien er jo avsluttet. V har jeg ikke sett på ennå, men ikke umulig at jeg tar en titt 🙂

  6. Lin

    mai 28, 2013 at 12:40

    Gleder meg til hva du skal komme med. Er en serie buff,selvom eg ikkje heeeeeeeeeeeeeelt har klart å falle for the walking dead….er mer Hannibal,Lost Girl,Csi,Criminal Minds,Bones,House,Haven kinda gal.Som du ser kinda schitzo på smaken haha

  7. jeanette

    mai 28, 2013 at 18:36

    He he Ag. Deiligskummel faktisk;) Det var ett herlig ord:) Men jeg er faktisk så lettskremt at jeg noen ganger holder meg for øynene når jeg ser på Csi 😛 morro å oppdage nye band gjennom TV serier. Har funnet en del ny musikk gjennom tvseriene jeg ser på 🙂

  8. jeanette

    mai 28, 2013 at 18:41

    Lin. Du er litt som meg- liker både litt girly serier og skikkelig krim!:) Hannibal er en serie jeg lurer på om jeg skal ta en titt på, men avventer på om den fortsatt får sendetid i USA.

  9. Pingback: DETTE LÆRTE VI I 2013! - iknowthatmagazine.com