iknowthatmagazine.com

SMINKEVIDEO: TEST AV JANE IREDALE MINERALSMINKE

Noen er løse, andre er mer kompakte – jeg snakker om mineralsminke (så klart!)

Jane Iredale PurePressed Base Mineral Powder SPF 20 Golden Glow 9,9g (JAN0035)Jane Iredale The Handi Brush (JAN0186)

Jane Iredale Mineralprodukter finner du HER! 

Jane Iredale er uten tvil allerede en favoritt, så sjansen for at denne testen skulle komme dårlig ut var heller liten – men vi ville fortsatt sjekke hvordan løst (forhåndsfavoritt) fungerte i forhold til kompakte. Det er vel bare naturlig at vi syns det var særdeles viktig her på iknowthatmagazine?

Sjekk video – og se hvordan det hele gikk:

Det intressante var at selv om fargene jeg brukte heter det samme, Warm Silk, så ble de ikke helt like på – ok, ikke så altfor forskjellige heller. Og etter sjekk med Jane Iredale selv, så er det som det skal være – men greit å vite!

Jane Iredale D2O Hydration Spray 59ml (JAN0198)

Jane Iredale Mineralprodukter finner du HER! 

Jeg holder fortsatt ved at den løse versjonen er best for meg, men den kompakte er også veldig digg og lett å bruke. Kanskje hakket bedre for fet hud?

Så, den store og overraskende konklusjonen ble – vi digger Jane Iredale, både når hun er løs og fast!

Hva er favoritt mineralfoundation deres? Yay og nay? Let’s get the conversation started!

Comments

comments

Er det noe du burde vite om Tove Eggen, så er det hvor lidenskapelig hun er. Lidenskap er visstnok nøkkelen til livet, jobb, familie, kjærlighet, venner og alt der i mellom. Hun ELSKER jobben sin som makeup-artist, stylist og livsstilsjournalist, og etter 10 år i bransjen (Oslo/London/Barcelona) er hun fortsatt lidenskapelig opptatt av å finne nye måter å formidle mote og sminke. Som tidligere skjønnhetsredaktør i magasinet Woman, makeup-lærer ved 2 makeup-skoler i Oslo og ukentlige mote og skjønnhetsartikler på Klikk Mote og i Det Nye, er Tove opptatt av at leserne skal lære, le og leve godt. Og aldri få dårlig samvittighet!

10 Comments

  1. Sonja Durand

    mai 26, 2013 at 08:38

    Jeg bruker BareMinerals. Skal innrømme at jeg ikke har prøvd så mange andre, men det er vel fordi den har gjort jobben for meg! Elsker at mineralmake-up er pleiende for huden også! Begynner tross alt å nærme meg førti, livet begynner å synes i ansiktet. Fint med sminke som gjør dette bedre, ikke værre:-)

    • Tove Eggen

      mai 26, 2013 at 08:46

      Ja, ID er og forblir min gamle trofaste. Veldig få mineralprodukter som faktisk er av kvalitet – så Jane Iredale og BareMinerals rocker brakka der! Klemmer fra Tove

  2. ~Lin

    mai 26, 2013 at 13:09

    Tove Glo Minerals er mer dekkende,men passer den da bedre for en fet hud med mye porer eller vil disse da bare bli større?
    Eg tåler ikkje ID-superallergisk!!!! og prøvde JA sitt rimelige merke Fedoraminerals som man får på Vitous apotek passer desverre heller ikke min hud-ser ut som en geisha og deretter bare flyter hele ansiktet.
    Kanskje er JA sitt supert,men er da så utrolig dyrt og vanskelig å finne farge via nettet syns eg,når man har sånn grul( grønngul) hud som meg 😛

  3. Sonja Durand

    mai 26, 2013 at 13:32

    Fikk så lyst til å prøve den Hydration sprayen du viser der. den skal sette mineralsminken bedre også, men funker den like bra sammen med BareMinerals tro? Har du prøvd?

  4. Janne M

    mai 28, 2013 at 02:21

    Jeg bruker Jane Iredal`s bb cream, concealer og det kompakte pudderet du prøvde i videoen, men føler all sminken forsvinner etter ett par timer =/ Har mye røde små områder og acne som titter fram her og der. Men før jeg kjøpte Janre Iredal så ble jeg «testsminket» av hun som solgte meg det og sminke satt kjeeempe bra ut hele dagen og kvelden, jeg får absolutt ikke det til. Kan det ha noe med den Hydration sprayen å gjøre? Er den så effektiv? Og kan du anbefale meg en god primer? 🙂

    • Tove Eggen

      mai 29, 2013 at 12:05

      Hmmm – det er litt rart, men kan ha med et par forskjellige ting å gjør:
      a) Du trenger en primer og avslutte med hydration spray
      b) Du trenger tørre produkter istedefor – som amazing base powder
      c) Du tar deg mye i ansiktet i løpet av dagen…haha…nei da, men mange gjør faktisk det uten å tenke over det – meg selv inkludert 😉

      Hvis alt satt bra når hun la sminken for deg (bruker du akkurat samme produktene) så har det nok egentlig bare med påføring å gjøre. Hvordan du jobber produktene inn i huden – om du bruker kost eller fingre, og hvor godt du legger pudder.

      Håper det hjalp! 🙂 Klemmer fra Tove

  5. Pingback: DAGENS MAKEUP FRA LESER: AKNEFRI-HUD! - iknowthatmagazine.com

  6. Pingback: MAKEUP-TUTORIAL: RETT FRA JOBB TIL SOMMEFEST! - iknowthatmagazine.com

  7. Iva

    august 25, 2013 at 22:30

    Hei!
    Hva er forskjellene mellom de 3 sprayene?
    Har den fete T- sonen men ellers normal hud.
    Trenger en som jeg ikke kan få porer av, og samtidig holder sminken på plass?

    Ville du ha byttet ut Bare M. og anbefalt heller å bruke Jane I.?

    Super bra tips video!

    • Tove Eggen

      august 25, 2013 at 22:42

      Hei Iva!
      Takk for det 🙂 Her kan du lese mer om de tre sprayene http://www.janeiredale.no/spray.htm – den jeg bruker er helt basic, mens de to andre er mot talgproduksjon og økt beskyttelse av huden.
      Med fet T-sone og porer, kan det hende at du liker Jane Iredale hakket bedre. Men jeg er stor fan og anbefaler begge disse merkene, så det blir til syvende og sist hva du synes selv fungerer best og holder seg lengst på plass 🙂
      Klemmer fra Tove